Glat overflade til diffusionsåben kældervæg

Jeg er igang med en ca. 20kvm kælderrum. Der er blevet slæbet og derefter pudset op til den store guldmedalje. Men nu står jeg med noget fin puds tilsidst og vil gerne lave en glat og fin overflade som jeg kan gøre med sandspartel, men det bliver det bare ikke. Det bliver grynet og groft som 60-80 korn sandpapir. Nogle steder bliver finpudsen fin og glat Evt. vil jeg bare gerne have at det bliver et ensartet udtryk, selv om jeg filser bliver det bare ikke helt ens. Noget glat, noget med striber og noget groft.

Hvad gør jeg?

Jeg vil gerne bruge sandspartel, som sådan men vandfast er meget dyrt og jeg er ikke sikker på at det er diffusionsåben.

Jeg prøver lige nu at slibe, som med sandspartel, og så lappe igen bagefter, men det virker lidt håbløst.

(Ps: har søgt forumet og der står en del om hvordan man gør med kælderrum, der står også noget om finpuds og det bliver godt, men ikke helt dette problem.)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke du skal bruge sandspartel eller andet med organisk lim i. Hold dig 100% til uorganiske materialer. Hvad der kan bruges kan jeg ikke sige, da du vil have det glat. Selv har jeg brugt maxit/cempexo, så jeg lever med en korn 150 væg. Men mug og skimmel vil aldrig forekomme. Det har jeg rigeligt af på min væg med plastic maling som er et fremtidigt projekt at få lavet om.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tror ikke du skal bruge sandspartel eller andet med organisk lim i. Hold dig 100% til uorganiske materialer. Hvad der kan bruges kan jeg ikke sige, da du vil have det glat. Selv har jeg brugt maxit/cempexo, så jeg lever med en korn 150 væg. Men mug og skimmel vil aldrig forekomme. Det har jeg rigeligt af på min væg med plastic maling som er et fremtidigt projekt at få lavet om.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tror ikke du skal bruge sandspartel eller andet med organisk lim i. Hold dig 100% til uorganiske materialer. Hvad der kan bruges kan jeg ikke sige, da du vil have det glat. Selv har jeg brugt maxit/cempexo, så jeg lever med en korn 150 væg. Men mug og skimmel vil aldrig forekomme. Det har jeg rigeligt af på min væg med plastic maling som er et fremtidigt projekt at få lavet om.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også