Gulvvarme under køkkenskabe

Jeg har fået at vide, at jeg skal holde gulvvarmen 60cm fra væggen gr køkkenskabe med madvarer

Men hvad siger "reglerne"?

Hvis du prøver - så lærer du noget
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener ikke der er regler for at der ikke må være under køkkenskabe - men vil sige det er spild af varme/penge og have det under skabe.?.
Jeg har for flere år tilbage lavet en 1/2 mur imellem køkkenafsnit og dagligstue (alrum) Der har jeg ført gulvvarmen op i 2 sløjfer. Det er godt nok guueer at sidde med ryggen imod en efterårsdag. Men de skabe der ligger lige bag er ikke gode til at opbevare madvarer i. Det bliver simpelthen varmt inde i skabene. Jeg holder gulvvarme uden for skabsområde. Det medfører jo også at du kan bore og skrue i gulvet når sokkel skal sættes fast.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lad være med at føre dine gulvvarmeslanger ind under skabene!

Jeg havde engang af kunde, der havde gjort dette. Deres skabe blev MEGET varme, det var ikke godt at opbevare madvarer i dem.
Det endte med at de måtte nedtage køkkenet og lægge 100mm rockwool bats ned i soklen.
Det blev stadig aldrig rigtigt godt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Alle nybyggerier kører efter denne praksis. der er rigeligt med el, vand og kloak omkring køkkenet i forvejen, så hvis ikke man direkte vil lokke køkkenmontøren til at stikke en skrue i en af delene, så hold for guds skyld varmeslangerne væk derfra. og den med de varme skabe giver god mening.

Hvis det er for at holde mulighederne åbne for at flytte køkkenet, så skal alle de andre installationer jo alligevel laves om, så det er der ikke meget ved.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
...hvis det er denne fleksibilitet du ønsker dig, så køb/lav en mobil køkkenø på hjul og/eller ben, så der er luft nedenunder, og varmen kan slippe væk - så kan du føre slangerne under.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis