Tilslutningsrørene på brusearmaturet har forskellig længde

Kære LDS'ere,

I vores brusekabine har tilslutningsrørene forskellig længde, hvilket resulterer i at brusearmaturet sidder skævt:

Bagsiden af installation sidder inde i et klædeskab og ser således ud:

Kan/må jeg selv skifte t-stykkerne under ballofix'erne, eller er der andet jeg kan gøre? Jeg er lidt træt af at betale ~800 i timen for en vvs'er, så ville egentlig gerne klare det selv 

/FF


Mvh. Familiefar

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du behøver ikke skifte T-stykkerne, for du kan nøjes med at skifte rørstykket fra T-stykket og til blandingsbatteriet. Inden du går igang med operationen, bør du måle om ikke rørstykkerne er lige lange, og om rørene, som forsyner med vand, sidder lige langt fra væggen, så dy evt. kan nøjes med at save et stykke af det rør, som stikker for langt ud. Den afsavede ende skruer du ind i T-stykket, så du har en glat ende til at tilslutte til blandingsbatteriet.


fase
Skrevet af S. Fabrin på 23-08-2016 09:30
Du behøver ikke skifte T-stykkerne, for du kan nøjes med at skifte rørstykket fra T-stykket og til blandingsbatteriet.

God pointe! Det er noget med, at man bruger et eller andet klister, når man skruer vandrør sammen - Hvad er det for noget jeg skal lede efter?

 

 


Mvh. Familiefar

Du kan bruge pakgarn og paksalve eller teflon tape. Teflon tape skal passe første gang, så pakgarn og salve vil nok være at fortrække fordi det kan justeres. Ved rør af messing giver du lige gevindet en gang på tværs med nedstrygerklingen så gevindet er lidt ru, ellers kan pakgarnet godt finde på at skride.

fase
Og så skal garnet snoes den rigtige vej om gevindet.

René
Skrevet af ALB69 på 23-08-2016 11:10
Og så skal garnet snoes den rigtige vej om gevindet.

René

Og den rigtige vej er?  Med uret fra enden af gevindet eller?

 

 


fase
Annonce
Bevidst undlod jeg at skrive om hvilken vej der er den rigtige men mon ikke youtube har svaret.

René
Den rigtige vej er med uret når du kigger ind i røret. Dvs. Så garnet bliver strammet når t stykket bliver skruet på.

Elektronikteknikeren
Ja, det er rigtigt, og så skal garnet lige knapt fylde gevindet. Mit forrige indlæg var nu mere affødt af rådet om at sno den rigtige vej, uden at det blev angivet hvilken vej. :-)

fase
Og en hurtig søgning på pakgarn i youtube kan stoppe tvivlen om hvorvidt der kigges ind i eller ud af et rør.

René

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/8990' class='af-profile-link'>ALB69</a> på 23-08-2016 14:22
Og en hurtig søgning på pakgarn i youtube kan stoppe tvivlen om hvorvidt der kigges ind i eller ud af et rør.

René


Hvis ikke du har noget at byde ind med på et lav det selv forum, udover at henvise til Youtube, så lad da være.

Mvh. Ole
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis