Vedligeholdelsesfri terrasse ?

Hej

Skal til og lave en træterrasse er der nogle der har erfaring med de såkaldte vedligeholdelsesfrie planker af komposit eller andet.

Hører gerne både for og imod

Michael

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet en hvor jeg tidligere boede.

Alt hvad der hedder fedtstof er no-go. Tabte noget grill mad på den og det er ikke til at få væk..

Spurgte en sælger hvad man skulle gøre hvis man tabte en bøf, han sagde at man skulle skynde sig at gribe den...
Hej.

Jeg har lavet min altan med Ipe planker....Måske ikke det du forstår ved vedlligeholdeslses frit....
Men nok det du kommer tættest på.
Ipe er en meget hård træsort og meget tung.... Ben bliver grå som teak, men er langt mere holdbar....
Min altan er efterhånden 10 år gammel. Og den vedligeholdelse jeg har lavet er max en afvaskning hvert år...
Og den er uden nogen slid eller andre skavanker.... Var den lavet i tryk imprægneret.. ja så ville men jo nok allerede overveje at skifte den...

Så jeg vil da anbefale natur materialet Ipe.
Du skal skue den med rustfaste skruer, og du skal bore for.... Ellers knækker skruerne. (min er skruet nedfra, så skruerne er usynlige.)

Da jeg blev rigtig glad for materialet, lavede jeg et bord og ogle bænke åre efter, altså i galvaniseret stål og Ipe planker, der er skruet med rustfaste skruer... Også dette står ude året rundt og er ikke pakket ned om vinteren eller noget.. en årlig afvaskning ved sæson start, er den vedligehold de får og alt i alt er det som nyt....

Jo Ipe er lidt dyrt.. men billigere og langt bedre end teak......

MVH Njord

MVH Njord
Hej
Vi er fast beslutet på at det skal være komposit planker og er også klar over de er dyre, bliver varme om sommeren og falmer lidt over tid.
UPM komposit skulle der ikke trække fedt eller olie ned i da overfladen er lukket, men er der nogen af jer der kender andre fabrikater med lukket overflade.
/Michael
Tør man spørge hvorfor du er så forelsket i komposit?

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis