Efterisolere ydervæg i siporex/porebeton - multipor efterisolering

Hej alle

Jeg planlægger en efterisolering af en ekisterende ydervæg som er udført i 1956 i 190 mm siporex/porebeton som er pudset på ydersiden.

Jeg er noget bekymret ved at udføre den som en forsatvæg med reglar med isolering imellem af frygt for fugtproblemer og skimmel. 

Jeg har fundet produktet multipor med en rigtig fin isoleringsevne - næsten på højde med stenuld/glasuld og så skulle den kunne transportere fugt, og dermed undgås vel fugtproblemer og skimmel.

Selvom man anvender produktet vil der vel stadig være kuldebroer, hvor de indvendige eksisterende vægge støder mod ydervæggen?

Jeg har radiatorer og nogle faldstammer som sidder uhensigtsmæssig ift. at efterisolere stort set uagtet metodevalg. Men jeg overvejer "den nemme løsning" at skære ud i multiporpladen ved rørføringen og lade den blive og ikke at rykke radiatorer ud, men evt. etablere reflektiv isolering bag radiatorerne? (se billeder)

Er der nogen der har erfaring med produktet og kan anbefale det? 

Til info kommer det ikke på tale med udvendig isolering (huset er i 2 plan og der er ca. 400 m2. ydervæg (dog ekskl. vinduer), så det vil umiddelbart ruinere os.  


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nogen med erfaring med Multipor?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis