dimmer tilslutning

De her gamle fasereguleret dimmer skal skiftes til

 Type: 65-410 Universal RCL lysdæmper, ohmsk/kapacitiv/induktiv belastning, 100-1400 VA - See more at: http://www.niko.dk/catalog/193#sthash.pH2ki6h8.dpuf.

 

Lige umiddelbart burde det være simpelt nok,men syntes nu ik rigtigt det funker.

Jeg har trukket en nul til den nye dimmer. og derefter har jeg taget fjedertrykkets to ledninger den ene monteret på den regulerbar fase og den anden ledningen ved jeg ikke hvor jeg skal montere.

Umidelbart kan jeg se at trykket skal monteres mellem klemme 3-4. 

men da den ene skal monteres på sympolet reguler fase, så er der kun en ledning tilbage.

 

så er lidt forvirret.

skal der evt. trækkes ny installation før det kan lade sig gøre?

 

De her gamle fasereguleret dimmer skal skiftes til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det modtaget og tak for hjælpen S.Fabrin, det godt med sådan en erfaren ræv som dig

Takker selvfølgelige alle for deres input
Hej alle, jeg faldt lige over denne her tråd, og da jeg er "sprit" ny og helt "grøn" her i forummet, tænkte jeg at det måske ville være nemmere at få de "rigtige" personers opmærksomhed, så here goes...:
Mit problem er at jeg skal ha koblet en ETARH 0/1-10V LED Dimmer - model; ETH-8008U+ Til en LED Highbay lampe (faktisk hr jeg en på 300w & en på 400w der begge skal ha sådan en dimmer på)
Så jeg håber lidt at jeg kan finde lidt hjælp her da, sprogbarrier osv. Har gjort det svært for mig at få det gjort kun ved hjælp fra sælgeren.
Ganske enkelt er mit spørgsmål hvilke ledninger skal kobles på hvor...?
Jeg oploader nogle billeder der burde kunne gøre det muligt for en jer hajer, (som jeg er sikker på at der er nogle stykker af herinde) -at hjælpe mig med at få ledningerne koblet rigtigt til, så håber at høre fra en af de rigtig "glubske" 😜

Nå, jeg kan åbenbart ik få lov at uploade billeder, jeg fik at vide at jeg skulle trykke på Åbn editor, og derved skulle jeg kunne få uploadet dem. Men nej, jeg kan kun "uploade andre filer end billeder" ....wired..?

Nå men her er et link til billederne hvor jeg har uploadet dem i galleriet. Jeg tror godt jeg ved at det nok ik er den rigtige måde, men det var nu den eneste hvorpå jeg kunne få vist jer de billeder!!

SÅ HER ER DE : https://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/746

Mvh Moon ??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis