Ny havelåge

Hej allesammen.

Står med lidt af en udfordring, idet jeg skal have lavet en havelåge, ud til "forhaven".

Udfordringen består i at hegnet er lavet med 3 vandrette brædder og vil gerne have en låge der matcher, uden at se for klodset ud.

Gode forslag søges.

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du slipper jo ikke for den skrå stiver i lågen, for ellers begynder den at hænge efter ganske kort tid.
Så kunne du jo sætte skåstivere på dit hegn for at gøre det ens...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

I mine øjne ligner det lidt mere end en havelåge, du efterspørger. Med det store spænd jeg syntes og ane, og med de lette materialer der ønskes opsat, kommer du nok ikke uden om og skulle have støttehjul i den modsatte ende af hængslingen. Dog har jeg stærkt på fornemmelsen din låge bliver noget "dallerværk" med det spænd. Hvor lang bliver lågen ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
PinkHenrik: Nej den med skråstiveren, er jeg helt med på, men ikke nemt med et Z med 3 brædder på ;-) Men tænker lidt, at jeg er ude i noget med en firkantet ramme, med skråstiver, hvor brædderne så skal på.

Nitter: Tænker også at det er en havelåge (som overskriften siger). Den skal "kun" være ca. 100 cm bred. Der er bed inde ved huset, hvor der skal stolper ned og pinde på ligesom resten.
Skrevet af thuesen på 22-08-2016 14:20
Nitter: Tænker også at det er en havelåge (som overskriften siger). Den skal "kun" være ca. 100 cm bred. Der er bed inde ved huset, hvor der skal stolper ned og pinde på ligesom resten.

Ja ok. Så skulle der ikke være de store problemer med og lave en låge på vanlig vis med et "Z" til afstivning, uden den bliver alt for "daller". 

Pøj pøj med projektet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis du bare samler det som det andet plankeværk. Altså med 2 lodrette i sider og de 3 vandrette, Så har du grundsynsindtrykket. Der skal så enten skrues det skrå bræt på bagsiden som omtalt , ELLER du kan bruge galv ståltråd til at holde den i facon med. Det skal så gå fra øverste hjørne i hængelsiden og ned til nederste på anslagssiden. Eventuelt banket på med galvaniserede kramper. Det ses ikke så tydelig, men nogen gange må det nødvendige gerne ses. Så det er op til dig hvad du vil forsøge med.
I alle tilfælde ville det sikkert styrke det hele hvis du brugte udendørs lim i alle samlinger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis