Nyt loft i værksted

Hej

Jeg har et værksted på godt 35m2, hvor der er en synlig hanebåndsspærskonstruktion. Det er fin isoleret, men da værkstedet har været brugt en del, er isoleringen efterhånden ved at være godt sort, og træls at se på. Derfor overvejer jeg at beklæde loftet med et eller andet. Det skulle være lige til at gå til, da hanebåndene er til at komme til. De har en afstand på ca.93cm. 

Mit spørgsmål går på, hvorvidt det giver mening bare at lave et loft i forskallingsbrædder, med et minimalt mellemrum mellem hver? Jeg kan godt lide det rå udtryk forskallingsbrædder har, da profilbrædder bliver lidt for stilrene. Jeg har også overvejet OSB eller troldtekt.

Hvad tænker I er den gode løsning? Og billige:-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan også godt lide ideen med troldtekt plader. Men de vil jo også med tiden blive ganske beskidte at se på. Ved ikke om de kan rengøres med en gang trykluft og gennemtræk i værkstedet hvis det er muligt. For den samme snavs som der nu ligger på isoleringen vil jo også komme til at side på pladerne med tiden.
Men det var nok den løsning jeg selv ville vælge, også forsøge at rengøre dem 1 gang om året eller hvad der nu passer en.
Alternativt kan de jo få en gang med maler sprøjte anlægget om nogle år, hvis de begynder at blive beskidte at se på.
Vil klart vælge troldtekt, men er pengene begrænset er det en fin løsning med forskalling i stedet for.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også