Radiator utæt

Hej.

Jeg har opsat filt i entreen i går, og så i dag, at radiatoren jeg har opsat filt bag ved er blevet utæt i samlingerne.

Det virker ikke som om det er selve radiatoren der er utæt, men snarere ventilen(?). Se billedet nedenfor:

https://drive.google.com/file/d/0B6...sp=sharing

Nu har jeg ikke så meget erfaring som VVS'er, så jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal udbedre det. Skal jeg blot forsøge at stramme møtrikken mere? Skal jeg komme noget silikone på ved samlingen? Eller er vi ude i at jeg skal tømme vandet ud af mit system og helt skifte radiatoren? (lukket gas-fyr system)

Derudover, er der nogen der har en god guide til at skifte en radiator på et 1-strenget system? Jeg kan kun finde dem med 2-strenget.

Dbh.
Morten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke sætte billedet ind i dit indlæg, for en søgning på dit link giver resultatet: Ingen dokumenter matchede din søgning.

fase

https://drive.google.com/file/d/0B6Fm7aj1SzBlenQ3N3F0UUUxUE0/view?usp=sharing
Linket virker for mig.

Men tilbage til spørgsmållet, du kan godt se om du kan spænde den mere, det tvivler jeg på, men hvis du kan kan det være det afhjælper, Du skal holde din silikone langt væk.

Men prøv og efterspænde, og så sluk for radiatoren og lad jernet blive koldt det skulle jo gerne være konisk, og så starte op igen, og se om det har hjulpet.

Ellers hvis det er ved den møtrik, så skal den løsnes og pakkes om, og din ventilen gerne lukke for vandet, især hvis du slukker for pumpen, så er der kun det vand i radiatoren.


J.A.
Det løser vi....
Det skal kunne spændes sammen det er en konus der spændes tæt. Den er sikkert blevet utæt fordi du har skubbet lidt til din radiator da du tapeserede bagved. Det vil sige at den sidder sikkert lidt i spænd hvilket ikke er noget særligt problem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg spændte møtrikken hvad jeg kunne og det ser ud til at holde tæt indtil videre.

Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis