Samle antenneledning

Jeg har en antenne ledning der skal forlænges med 20 meter.

Den der skal forlænges er nok også 20 meter.

Så i alt skal den være 40 meter.

 

Min ant. mand der satte anlæg op sidste år sagde at jeg skulle købe det dyre antenne kabel som var godt afskærmet.

Er gjort.

Men jeg kan forstå at man i dag med digitalt signal ikke bare kan sætte 2 antenne stik på og samle de 2 kabler..

Der er alt for meget tab.

 

Men hvordan får jeg så "splejset" de 2 kabler sammen uden tab?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er altid tab ved samlinger, og grunden til man skal have extra støjdæmpede kabler er støj fra mobiltelefonnettet.

Men vil du samle kan du jo bruge sådan en, og så evt sætte et stykke krympeflex med lim udenom så kommer der ikke fugt ind, og laver dårlig forbindelse..

 


Vi prøver igen, i morgen --
Du skal sætte en f-Connecter på antennekablet. Den passer ind i det forlænger led. Så klip de gamle stik af og monter f connecter der hvor de skal samles.
tak for det... må ud og købe dem.
Selve antennestik i den anden ende af det samlede kabel må vel heller ikke længere være det gammeldags med en plastic hætte? Altså i TV'et?

Nej du skal bruge stik af metal. også hvor du tilslutter tv'et. der er HF tætte

for at bruge samleren jeg viste i mit første indlæg, skal du bruge sådan et par f stik der "skrues" på kabelenderne..

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Og husk at få dem i den rette størrelse til det kabel du har.

Mvh. Ole
Skrevet af je_ns på 20-08-2016 13:50

Nej du skal bruge stik af metal. også hvor du tilslutter tv'et. der er HF tætte

for at bruge samleren jeg viste i mit første indlæg, skal du bruge sådan et par f stik der "skrues" på kabelenderne..

 

Det er FORBUDT at bruge F-konnektorer som skal skrues på!! De smadrer skærmen fuldstændigt.. se evt:

http://digitalt.tv/brug-de-rigtige-stik-det-betaler-sig/ 

Comega har nogle stik, som man bare trykker ind på kablet (uden værktøj) og det er så meget bedre...

 

 

Hej StenKrog. jeg læser det nu ikke som forbudt, men anbefalet til gørdetselv folket at bruge F stik af twist on type.
Men brug:
Ønsker du som privat bruger at benytte gode almindelige f-stik så anbefales F-con F2 Com-C Comega DG123ZH. Stikket er YouSee godkendt.
Skrevet af koden på 20-08-2016 20:08
Hej StenKrog. jeg læser det nu ikke som forbudt, men anbefalet til gørdetselv folket at bruge F stik af twist on type.
Men brug:
Ønsker du som privat bruger at benytte gode almindelige f-stik så anbefales F-con F2 Com-C Comega DG123ZH. Stikket er YouSee godkendt.

Du har fuldstændig ret at det ikke er forbudt, men faktum er at du får et væsentlig ringere signal og "hvis" du skulle få problemer, er "det" det første YouSee/Stofa vil pege fingre af...

Det er heller ikke forbudt at mure et hus uden cement, det er bare ikke særlig smart....

 

 

Så er det godt man ikke bruger sine penge hos disse selskaber :-)
Når jeg har brug for at se den slags låner jeg en konto af bekendte.
Ellers ser jeg bare DR kanaler.

jeg har bare antenne og mit andet tv med alm. F stik virker fint uden udfald, efter jeg fik skiftet de gammeldags stik ud.

Jeg søger ikke den super prof. løsning hvor jeg skal ud og købe værktøj.

Men tak for info om at der faktisk findes noget bedre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis