VVS spørgsmål

Jeg har lige købt en lejlighed, hvor der i badeværelset er en lidt mærkelig vandinstallation.
I brusekabinen er vandrøret ført ind i væggen i et flexrør, der sidder ca. 1-2 cm ud fra væggen. Dvs der kan komme vand ind i flexrøret, når man bader. På væggen inde i stuen, der støder op til brusekabinen, er der skimmelsvamp i en plamage, der svarer til dér, hvor blandingsbatteriet sidder i brusekabinen. 
Er sådan en installation lovlig? Skal flexrøret ikke være inde i væggen, så det kun er selve vandrøret, der er synligt?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder mærkeligt, kunne du ikke tage et billede af installationen så vi kan se hvordan det er lavet.

fase
Ja det dur da bestemt ikke, har du prøvet at kontakte udlejer?

Var det mig og udlejer ikke gad tage sig af det, ville jeg forsigtigt skære de sorte rør af inde ved vægen, og så fuge det helle godt og grunding med noget vådrums silikone.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er så en ejerlejlighed, så det er sælger, jeg skal have fat i.
Tak for svar 🙂
Måske spørger jeg dumt, men hvorfor ikke?
Fordi de burde stå i tilstandsrapporten så du er gjort opmærksom på det..
(hvis der kræves tilstandsrapport for ejerlejligheder ? )

Vi prøver igen, i morgen --
Man laver ikke rapporter på ejerlejligheder normalt, måske lige tage en snak med en boligadvokat først inden du kontakter sælger - så det blir gjort på den rigtige måde
Tak skal i have 👍🏻
Hvad hulen... laver man ikke rapporter på ejerlejligheder? Det giver da ingen mening, jeg troede man gjorde det på alle ejendomme ved ejerskifte.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis