Filler til plankebord i egetræ?

Hej,

Vi har købt et plankebord i egetræ, men desværre har det fået store sprækker. Firmaet der solgte det har vist sig som et dårligt bekendtskab. Der er ingen hjælp at hente :-(

Jeg vil gerne forsøge med en træfiller inden det får noget olie, i håbet om at det igen kan komme til at ligne et bord til 12000kr. Hvilken filler kan I anbefale til eg, der kan optage olie?

Tak.

Mvh
Kasper

 

Hej, Vi har købt et plankebord i egetræ... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ALB69, på fakturaen står det med småt at træ er et naturprodukt, der arbejder og derfor kan slå revner. De er sku snu nok de sælgere...

Tak for gode input til alle. Jeg må lige finde en løsning blandt forslagene.

 

Købeloven kan ikke omgås ved at skrive noget med småt så sælger har en taber sag.
Det ville da være ømt om alle de fantastiske produkter der fremstilles i træ sådan bare revnede.

René
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

@KAD hvad endte i med at gøre? 

Vi har selv et par ret dyre borde fra naturplank.dk, som er et firma jeg gerne vil advare andre mod at handle med. Husk ALTID først at se grundigt på varerne, inden i giver dem penge!

Et langbord på 3 meter, hvor den ene planke næsten er revnet hele vejen. Endda selv om de har brugt noget lim eller filler ved fremstilling. 

Og et sofabord der er begyndt at slå en stor revne, som jeg gerne vil fylde med et eller andet, da leverandørens limklat for længst har givet slip.


Hvis man ikke prøver, lærer man aldrig af sine fejl.

Hej. Har selv lavet et par plankeborde efterhånden i fritiden. De gange hvor der er så store og lange sprækker som din også har jeg brugt gulvfugemasse i sort eller eg farve. Den kan holde til at planken arbejder alle veje og kan slibes på. Synes selv det giver en fint kontrast med den sorte. Bare endnu en løsning. 

Mvh Tømreren.

Tak for tippet. 

Jeg fandt i øvrigt dette produkt, som ser ret lovende ud: https://woodrepair.dk/produkter/knastfyld


Hvis man ikke prøver, lærer man aldrig af sine fejl.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej KAD,

Super ærgeligt med plankebordet, men ja træet har nok ikke været tørt nok. Har du fundet en løsning? Ellers sælger vi forskellige produkter, som er specielt udviklet til at reparere knaster, revner, kanter etc. i træ. Plankebord.dk bruger bl.a. vores Knastfyld (Knot Filler) i deres plankeborde. Du kan læse mere på vores hjemmeside www.woodrepair.dk. Der er også et link til forhandler i Danmark, der sælger til private. 

Det skal måske lige tilføjes, at vores produkter tager imod overfladebehandling. Så det er intet problem hvis du vil give det olie Vores Knastfyld er også en smule fleksibelt, hvilket betyder, at det arbejder en smule med træet. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål. Ellers har vi ret mange inspirations videoer og billeder på vores Instagram profil: woodrepair 

Håber det kan hjælpe, så du kan blive glad for dit plankebord igen  


/ Wood Repair by Boegh Consult

kan man ikke bare bruge trælim og påsætte olie på bagefter? så ser det ganske fint ud

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også