Dørtrin til værelser i nyt hus?

I forbindelse med nybyggeri er vi i tvivl om vi bør få dørtrin ind til alle vores værelser. 

Vi synes ikke det ser pænt ud, og vi er også bange for at vores robotstøvsuger ikke vil være så glad for dem.

Omvendt vil vi naturligvis gerne at værelserne er godt lydisoleret, og her ville et dørtrin sikkert være en fordel.

Hvad synes I, bør man vælge dørtrin ind til værelserne i et nyt hus?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu bor vi godt nok i et brugt hus, men har ingen dørtrin til værelserne, det har aldrig været noget problem.

Jeg tror det er vigtigere væggene er godt støjdæmpede, tror ikke der slipper meget lyd ud under dørene.


Vi prøver igen, i morgen --
På vores ene badeværelse er der dørtrin, på det andet er der ikke, men døren sidder ca 1,5 cm under gulvet udenfor, så døren lukker ind mod en kant, så det virker som et dørtrin.

Vi prøver igen, i morgen --
Vi bor i ¨brugt¨ hus, vi har kun dørtrin til kælderen, det var også et lovkrav, med det gamle fyr, men ellers resten af huset, er uden dørtrin og det giver intet problemer hverken med værelser eller bad.

J.A.
Det løser vi....
i forbindelse med jeres ny hus, har I så også valgt et genvex ventilationsanlæg? jeg vil mene der skal være luft under dørene til at få nok cirkulation mellem indblæsning og udsugning, men prøv at hør en proffessionel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Tjaa... Spørgsmålet er hvad dørtrinnets funktion er?

Da lyd opfattes på en decibel skala som ikke er lineær tror jeg at manglende dørtrin vil ødelægge effekten af lydisoleringen hvis døren er massiv. Men hvis man ikke har teenagere der hører musik etc. så er støj vel mindre vigtigt.
Vi har ingen dørtrin ind til værelsernes 1 dør trin ind til gangen hvor værelserne så er alle døre er massive og med gummitætningsliste i karm og vi hører stort set intet oppe i stuen fra værelser og set fra et æstetisk synspunkt så er dørtrin et NO GO i mine øjne
Jeg fjerner også dørtrin når jeg renoverer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hvis der søges lidt om det på nettet så står der alle steder, at lyd forplanter sig igennem luften og der vil komme lyd igennem sprækken. Om det så er noget der genere jer må være op til jer at vurdere

Her hos mig har jeg benyttet dørtrin for at få maksimal lyd reducering og det gør jeg gerne igen. Det er bare dejligt at næsten intet lyd kommer igennem af de dybe toner..

Et postutal der florere, har ikke kunne finde bevis, er at, der igennem et nøgle hul kommer lige så meget lyd som fra en 50 m2 murstensvæg. Så igennem en sprække under døren må der komme en del.

Til sidst, der står så også mange steder, at hvis der er genvex så skal der være luft under døren og så er der ikke noget at gøre der....

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

De dybe toner forplanter sig igennem næsten hvad som helst..
Jeg kan tydeligt høre de dybe bas toner, når naboen spiller højt, selv og både hans og mine vinduer er lukkede, vores huse er begge af mursten, og ligger med 5 meters afstand..

Det er ikke et problem for mig, det er kun i kortere perioder det sker...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis