Maling af gamle plastiktagrender ....

Jeg mente jeg havde en sådan tråd her på forummet, men kan ikk' lige finde den nu ....

men jeg havde en billedserie kørende omkring maling af plastiktagrende med ganske almindelig maling til det øvrige træværk - så farven passer - mit er Saltgrøn fra Flügger og jeg har tilsat både vand og olie - det hænger fint på gamle tagrender og nedløbsrør - nu på 4 år !

Se her - http://kelds.weebly.com/maling-af-tagrender.html


Mvh
KSor, Århus V
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af je_ns på 19-08-2016 17:48

Jow jow, bare rolig der er der endnu..
www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/171590

 

Hvordan går det, hæfter det stadig fast, og ser det fint ud endnu.

 

Det undrer mig - det kom sgu' da ikk' frem ved at vise "mine indlæg", nå, never mind !

Ja, hvordan det ser ud, kan du jo selv vurdere på billedet - bortset fra, at der nok burde være solskin, når billedet tages - men det har ikk' være nemt i år !

Ja, det hæfter fint - INGEN tendens til at "skalle af" overhovedet - det er bare en winner !

 


Mvh
KSor, Århus V

Lidt O/T

Jeg har også lavet nogle "forbudte" tiltag med træbeskyttelse.

Jeg malede en gammel, grim campingvogn, der er lavet i aluminium. Det har nu holdt helt uden problemer i ca. 5 år.

For endnu længere siden fik jeg spildt et par liter grå træbeskyttelse på mit røde betontagstenstag. Det blev så overmalet med noget mere passende rød træbeskyttelse. Det sidder perfekt her en hel del år efter.

Ideen fik jeg ud fra erfaringer med at spilde træbeskyttelse hist og her. Det er jo næsten umuligt at fjerne.

Undskyld det her O/T :D


Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, de råd ville man med garanti IKKE få nede i byggemarkedet !

Men det ser da heller ikke ligefrem lovende ud, når man blader hhv, vand og olie i træbeskyttelsen ... men der skal bare gøres 3 ting: røres, røres og røres igen !


Mvh
KSor, Århus V
Annonce

He he, for snart 20 år siden spildte jeg sort træbeskyttelse ned af en alu trappestige.
De brædder jeg malede er forlængst skiftet til nye, men stigen ser stadig "nymalet" ud   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg er med på en lytter - jeg skal snart lavet et nyt arsenal af foderautomater af kloakrør i pvc.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også