Damprenser - temperatur på dampen?

Hej

Jeg har lige købt en damprenser, Nilfisk Steamtec 312. Ifølge specifikationerne skulle dampen bliver ca 140 grader varm.

Jeg kan ikke måle højere temperatur på dampen end 55-75 grader uanset hvor længe jeg lader den varme op. Jeg har endda fået den byttet og det er det samme med begge maskiner.

Jeg skal bruge den til at desinficere, men der er ikke nogen bakterier der dør af den damp. Jeg kan uden problemer stikke hånden ind i dampen. Vores varme vand er varmere end den damp. Og man kan ikke regulere temperaturen nogen steder.

Er det bare sådan de er? Eller er denne her maskine fra Nilfisk bare noget skrald? Eller hvad? Jeg kan vel ikke have fået to defekte maskiner...

Hilsen Mia

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der skal jo være over 100 grader c ved atmosfærisk tryk, for at lave damp.
Så det må jo køle af inden det kommer ud af maskinen..
Prøv at skriv til Nielfisk og forklar dem problemet...

Måske er det det samme som med en tapetafdamper, det virker jo heller ikke specielt varmt...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kan også mærke på maskinen at den virker meget varm ved kedlen. Men det, der kommer ud, er bare ikke særligt varmt... Det kan måske godt slå en støvmide ihjel (om ikke andet, så ved drukning), men jeg kan ikke bruge den til at desinficere en kattebakke...
Altså hvis det er 55 grader varmt, så det jo flydende..
Desuden slår du flere bakterier ihjel, med eks. klorin. En del bakterier i afføring er termoresistente
Hej.

Har også en damprenser hvor dampen ikke føles specielt varm. Har dog aldrig fundet data på hvor varm dampen burde være.

Formoder noget kogende vand og sæbe er mere anvendelig til at desinficere din kattebakke, eventuelt brug Rodalon og kold vand som jeg ved andre gør. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeps, det bliver kogende vand og sæbe.

Lige præcis denne her bakterie (maveparasit) skulle være resistent overfor klor.

Damprenseren ryger retur....

Du kan også købe en kattebakke med pose, så slipper du for rengørningen...

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis