Argh... Fodrer mus med vaskemaskine bundslanger

Hej lav-det-selv medlemmer,

Jeg er ny her på siden og har et spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe med. Det er måske ikke så meget hvidevare orienteret som det kunne være og dog alligevel lidt.

Jeg har nu måtte skifte bundslange i min vaskemaskine hele 3 gange på få år (senest 2 gange inden for en måned), da mus tilsyneladende elsker den slags 

Jeg har sat fælder op og forsøgt mig med flere forskellige andre løsninger. Men det er et tilbagevendende problem. Er det nogen af jer der har oplevet det samme og kan komme med gode råd? Fordi min knap så gode idé består i at klippe bundslangen i mindre stykker og bruge som lokkemiddel i musefælderne  

På forhånd tak for hjælpen fra en lettere frustreret Mette, som er træt af at tørre vand op fra gulvet

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
MUS, de søde bæster gnaver på ALT. Det bedste er selvfølgelig at have et hus, hvor mus ikke kan komme ind.

Til beskyttelse af vandslanger:
- Læg rør i stedet for slange, eller
- brug stålarmerede slager, eller
- overtræksstrømper i stål - fx fra http://www.techflex.dk


De "kære" kan lave skade mange steder. Jeg set huller i afløbsslanger, ledninger i komfurer, døde mus som har taget "den elektriske stol" i omskiftere inde i komfurer, og kabler hvor alt isolering er gnavet væk så der kan være 2-3 m. med bart kobber. Ja de gnaver i alt, så der er kun 1 vej, du skal  undgå de kommer ind og fang dem du har inde.

Rosiner, f.eks. er godt i fælder. Hvis du sætter smækfælder inde i en tom overklippet mælkekarton, er der mindre risiko for at musen kommer forkert ind i fælden. Det skærer i mit hjerte hvis der er en der har siddet fast f.eks. med bagbenene i flere timer, eller fælden er blevet væk ! De skal helst have fjederen ned over nakken så de dør med det samme eller i det mindste kvæles i løbet af få sekunder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for rådene

Måske et fjollet spørgsmål, men findes der fuldstændig muse-sikre huse/hjem?
Skrevet af Mette_Sor på 19-08-2016 12:04
Tak for rådene

Måske et fjollet spørgsmål, men findes der fuldstændig muse-sikre huse/hjem?

Nok ikke hvis vinduer og døre skulle kunne åbnes. 

Du må ansætte en musefænger. Altså en af dem på 4 ben og spidse øre. Så overlever de ikke ret lang tid hvis den er ordentelig trænet. 

I øvrigt er spegepølse meget effektivt i smækfælden.  

God weekend. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Bruger selv "Twix" (den ulideligt søde chokolade, der er med i diverse megamix-blandinger) - den er de helt vilde med.. og så kan den variant bruges til noget fornuftigt..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Enig med Erik - søde rosiner er glimrende lokkemiddel og så holder rosiner sig også friske i lang tid, modsat ost og spegepølse der ret hurtigt bliver noget tørt i det.
Det ligger naturligt til mus at gnave i alt ting - ikke fordi de er sultne, for de spiser faktisk ikke særligt meget.

Ps.
Det kan undre vi ikke har en muselov - lig rottelov. For mus laver de samme skader og spreder de samme sygdomme som rotter.
Vi bor ud til marker på 2 sider af huset, og fik rigtig mange mus ind, især om efteråret.
Så fik vi en kat, siden har vi ikke set skyggen af mus.
(undtagen når det dumme kræ, stolt kommer og fremviser det nedlagte bytte, og det er jævnligt hele året rundt)

Vi prøver igen, i morgen --
Det sjoveste er når katten slæber en mus ind, som "spiller død".

Når så katten er lidt træt af sin nye fangst, så kvikker musen op, og så starter det store cirkus med musejagt, musefælder, gulvskrubbejagt og nogen gange flytte reoler.

Jo katte er gode til mus ;-)

To ulykker kommer sjældent alene.
Selv om vores kat ikke er den skarpeste ske i skuffen, så har vi da alligevel fået den lært at den ikke må slæbe musene indendørs.
Det stiller sig op uden for havedøren og gør opmærksom på sin fangst, så kommer den ind uden mus for at blive skamrost, og lukket ud igen for at æde byttet..
Den kom med en mus her til aften, og i går var der også fangst...

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Ellida på 22-08-2016 22:11
Det sjoveste er når katten slæber en mus ind, som "spiller død".

Når så katten er lidt træt af sin nye fangst, så kvikker musen op, og så starter det store cirkus med musejagt, musefælder, gulvskrubbejagt og nogen gange flytte reoler.

Jo katte er gode til mus ;-)

 

Haha "spiller død" Det er sgu lidt sjovt!

Vi har hunde og de plejer egentlig også at være gode til at fange mus, dog ikke når musene i nattens mulm og mørke er flyttet ind i vaskemaskinen

 

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis