Skal træet være imprægneret?

Hej! Jeg har et lille weekendprojekt foran mig, hvor jeg vil bygge et udestue-agtigt rum som legehus for børnene. Det er ikke i forlængelse af selve huset, men bliver bygget op af væggen til et skur. Og med trapezplader. Lidt ligesom det følgende billede, men dog ikke åbent, men med vægge bygget op af gamle vinduer:

http://www.bygogbolig.dk/Artikler/trapez-549-3.jpg

Mit spørgsmål er så, hvor meget af træet, som skal være imprægneret? Det vil dreje sig om nogle hjørnestolper, og om de planker, som holder tagpladerne. Og så vil det dreje sig om den bund, jeg lægger.

Det er bare et lille, hurtigt projekt, og det kommer max til at skulle holde et par år, for det er i en lille kolonihave, hvor det gamle, fugtige hus skal rives ned og startes forfra, når tiden og økonomien er til det.

Mange tak! Sebastian (som har bygget en masse indendørs i træ ved at prøve sig frem, men aldrig før har bygget noget udendørs)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Med den levetid du beskriver er det fuldstændig ligegyldigt om træet er imprægneret. Særligt hvis du maler det der er udsat for regn (ydersiden).

Stolperne kunne man måske overveje, hvis de skal graves ned i jord, men ikke imprægnerede, der er behandlet med trætjære på den del der er i jorden kan også sagtens holde.

Men prismæssigt bliver det jo nok lidt dyrere ikke at bruge imprægneret.

Super, tak for svar!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også