Up, Mii, CitiGo, C1, Aygo, i10, Swift fri zone...

Har tilbragt ferien i Berlin. Jeg har ikke været der i mange år, og vidste godt at tyskernes biler er lidt dyrere end vores, men at det stort set ikke kører i nogen af de biler i emne feltet var meget overraskende for mig. Jeg så den lille Smart en del gange, men gadebilledet er stort set støvsuget for de små biler. Havde ikke tid til at se på forhandlere der nede, det plejer jeg ellers, er disse biler dyrere i tyskland. Nyprisen må jo ligge meget tæt på noget der er lidt større siden de fravælger dette segment. Fik også tanken, som eks. set de gange jeg har været i Tyrkiet, her er bilen virkelig et statussymbol.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du,at Smart er dyre i Tyskland.Du skriver også at tyskernes biler er lidt dyrere,eller forstår jeg ikke dit spørgsmål rigtigt ?

bh
Det jeg mener er at tyskerne vælger dyrere biler end hvad vi danskere ville vælge, det afspejles af det jeg så i gadebilledet. Siger ikke Smart er dyr i tyskland, siger at det stort set var den eneste mini bil jeg så.
Har en kollega, han var i tyskland sidste år, han så kun en Swift på en uge, det var så en dansker.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

@PeterR

Hvis det danske afgiftssystem ændres og de bedre biler(Audi, BMW, Mercedes) bliver billigere, vil du ikke se alle de microbiler i gadebilledet i DK mere.

Rigtige biler er til at betale i Tyskland 

En Smart har den fordel,at man næsten kan parkere den på kryds og tværs.Hvis der var P.pladser nok,ville du nok se nogle helt andre biler der.Har boet i Berlin i nogle år,så jeg ved hvor meget en P,plads er værd.Ja,det ville være skønt,hvis den almindelige dansker kunne anskaffe sig en god,sikker mellemklassebil,men at vi her skal betale for to (i forhold til Tyskland),finder jeg også lidt skævt.

bh
Ja, trist tænker jeg også nogen gange når jeg ser en dødsfald i de små usikre biler. Har altid tanken, ville de være døde hvis de havde givet 50.000 - 100.000 kr. mere for bilen. Mellem klasse bilerne er jo også dyre i tyskland, de får så vidt vides ikke nær så høj løn som os, så det er vel fordi de måske tænker lidt mere over sikkerheden. Mener jeg slog min Octavia 3 op på en tysk Skoda side, den var kun 55.000 kr. billigere i tyskland. Jeg tjekkede ikke 100% for udstyr.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Normalt er de tyske biler med mere udstyr,normalt får man en #udstyrspakke"med i prisen,værdi ca.15.000 kr.Det er rigtigt,at de lidt billigere modeller er der ikke så meget at spare,mens på de lidt dyrere er der ca.100.000 kr.at spare.Hvis vi taler om BMW osv.er besparelsen en hel anden.

bh
Der er da stor prisforskel på biler i Tyskland i forhold til DK!

Jeg har lige købt en ny Skoda Octavia Combi 1.4TSI Style DSG her hjemme til 340.000 kr.
Går jeg ind på Skoda.de og sætter de samme krydser koster den 29.884 Euro svarende til 224.000 kr.

Jeg har en bekendt der bor i Sverige, der også lige har købt en ny Skoda Octavia, dog med 2.0TDI, adaptiv fartpilot, lædersæder og en masse andet elektrisk knald til 189.000

Så der er ikke noget at sige til, at små biler kun er populære her hjemme!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg havde faktisk den modsatte oplevelse, da jeg kørte gennem Tyskland i ferien. Jeg synes der var overraskende mange minibiler på tyske plader. Nok ikke så mange som herhjemme, men flere end forventet.

Har det måske været sådan tidligere, at tysk producerede biler blev favoriseret gennem afgiftssystemet, så de var relativt billigere? Men det har EU jo nok gjort op med..
wezio, du gav vel ikke listeprisen på sådan en bil vel ?. Kan tænkes bralle at de kører i små biler på landet og i de dyre i byen. Man må jo formode at folk og fæ i Berlin har lidt flere mønter, jeg så på boligpriser der nede. Wow det var dyrt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis