Byg-selv vinreol/bar

Hej LDS!

Jeg er så heldig, at jeg har lejet mig en lejlighed, hvortil der naturligvis skal være diverse ting. Jeg ville dog frygteligt gerne lave min helt egen vinreol/barskab, men de DIY jeg har fundet på nettet, har jeg svært ved at forstå. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der har en helt simpel guide til, hvordan man laver en vinreol ud af en træpalle (eller lignende). Det skal siges, at jeg er født med 10 tommelfingre, hvorfor niveauet helst ikke må være alt for højt.

 

Jeg håber meget, I kan hjælpe mig. Vil frygteligt gerne have noget i stil med disse, som jeg har vedhæftet.

 

Mvh

 


Jacob
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du skal starte med den store, den ser ud til at være lettest at have med at gøre.
Du skal have mulighed for at save de endestykker i den viste eller i din egen facon. Så er det "bare" 5-6 ens brædder der kan sømmes på bagpå - øverst - under - og forkant. Så har du en flaske reol.
Det med at glassene kan hænge, kræver en ekstra bund, til at holde flasker oppe. Den skal så være kortere (2 x tykkelse på endestykker) end de andre brædder, da den skal sidde inden i.
Så er der jo et midterstykke som ligner endestykkerne men skal være kortet op i bunden.
Der skal saves riller til glassene. Du måler ud og borer nogle passende huller der hvor riller skal slutte. dernæst saves der præcis ind til hver side af hullerne. En fuksvans er perfekt til at saveopgaver.
Inden du begynder bør du lave en skitse, efter at du har taget mål af flasker tykkelse og højde, glas der skal hænge m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis