Hjælp til dyksav

Jeg kan se der er en del forskel på priserne på dyksave fra festool, bosch prof, makita.

Har i nogen erfaringer. Hvor gode er bosch og makita i forhold til overklasse festool dykave?
Og hvad med de forskellige mærkers skæreskinner. Hvordan er kvalitet af dem?
Kan man bruge en dyksav fra et mærke også bruge skinnen fra et andet mærke?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Makita dyksav, den er jeg rigtig glad for.
Mener festool og Makita passer føreskinner sammen...
Jeg har også Makita føreskinner 2 stk på 1400 mm og en på 3000 mm
(har også 2 stk samle beslag, men det er nemmere med en lang skinne)

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har en Festool TS55EBQ, og den er jeg rigtig glad for. Jeg har prøvet Dewalts dyksav og den har en lidt spøjs dykfunktion efter min mening. Jeg har hverken prøvet dyksaven fra Bosch eller Makita, men de ligner jo umiddelbart en klon af Festool (der er nok også grænser for hvor mange måder en dyksav kan udformes på). 

Toppen af poppen er jo Mafell, men deres dyksav har endnu til gode at prøve.

Mht. skinnerne er Festools og Makitas stort set identiske, dog med en enkelt forskel, idet Makitas skinner har et ekstra "spor" til deres antikipningsfunktion. Dewalts sav kan også køre på disse skinner, mens de andre maskiner til gengæld ikke virker på Dewalts skinner grundet dennes udformning.

Bosch og Mafell passer skinner sammen.

Harald Nyborg fører en Scheppach dyksav, som jeg dog ikke har prøvet selv. At dømme efter diverse anmeldelser på nettet, kan den godt tweakes til at levere et fornuftigt resultat. I den prisklasse ville jeg dog forsøge at finde en brugt Festoolsav, den kan nemlig også sælges igen, hvis man skulle få den tanke :-)


Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis