Lav badeværelsesgulv - hvordan med afløb?

kære forum

 

Jeg har et lille badeværelse på ca 6 m2 som jeg ønsker at renovere. I gulvet er der gulvvarme samt to afløb.

Hvis jeg skræller fliserne af gulvet, mangler jeg et råd til hvad jeg gør omkring afløbene. Når jeg tager ristene af møder jeg et syn jeg ikke helt ved hvad jeg skal sige til. En blanding af rusten metal og beton, der ihvertfald ikke kan være lovligt efter nutidg standard.

jeg regner med at kunne lave alt iftvådrumsmembran og opsætning af fliser etc, men hvad skal jeg forvente at bruge proffesionel hjælp til..? VVS, murer...? forhåbentlig ikke en rendegraver..

Huset er fra 1975, men er bygget hvor der tidligere har ligget et husmandssted fra ca 1900.

mange hilsner

Kristian

 


Kristian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er det som byggesagkyndige oftest kalder en K3. selve røret ender et stykke nede. Så er der sat en kant i med en rist. Det der mangler imellem er så pudset op med sand og cement. Det er sikkert en af hovedårsagerne til rørskader, idet vandet kan trænge ud igennem beton og fugte det helt hen til gulvvarmerør.
Der skal hugges ned så afløbs rør kan komme til at ende i en godkendt afløb med vandlås. Den skal så støbes ned og vådrumsmembran lægges hen over den. Den vandlås der sidder nede i gulvet skal sikkert fjernes, og erstattes af den pungvandlås der sidder i afløbet.
Hvad der ellers er nede i jorden er ikke mulig at gætte på.
Der skal jo autoriseret til vand og afløb. Men det er ofte den samme når det er indendørs.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan starte med at hugge beton opstøbningen væk og se om du kan få nogle forhøjer rammer til at passe på afløbet.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis