Container på isoleret bund?

Jeg overvejer at købe en container, som skal bruges som isoleret, opvarmet værksted.

Jeg vil gerne isolere den udvendigt og har i forbindelsen med isolering i bunden tænkt i muligheden af at støbe et randfundament med indlagt bjælkelag med isolering (og ventilationshuller i fundamentet under isoleringen) og derefter placere containeren ovenpå.

Umiddelbart kan jeg ikke se, at det skulle give problemer på denne måde at placere en stålkonstruktion umiddelbart oven på en isoleret trækonstruktion, når der nu er sikret udluftning.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende eller vil kommentere på idéen?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vælger den rigtige EPS med den rigtige trykstyrke, kan containeren stilles direkte ovenpå flamingoen.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
På arbejde har vi en container, den er isoleret i gulvet det er gjort udefra, mener der er plads til 100 mm, men det kræver jo containeren kan ligges ned på siden imens.

Men når du vil isolere den udvendigt, og støbe sokkel, kan du så ikke lige sågodt droppe containeren, og bygge et skur fra bunden i stedet.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 16-08-2016 17:52
På arbejde har vi en container, den er isoleret i gulvet det er gjort udefra, mener der er plads til 100 mm, men det kræver jo containeren kan ligges ned på siden imens.

Men når du vil isolere den udvendigt, og støbe sokkel, kan du så ikke lige sågodt droppe containeren, og bygge et skur fra bunden i stedet.

Det er selvfølgelig en ret god pointe, som jeg også har overvejet, men tanken var at skyde lidt genvej, og få en brugbar kerne/skelet med det samme, som jeg kunne flytte værkstedet ind i og efterfølgende isolere og beklæde udvendigt.

Men man kan selvfølgelig købe en del konstruktionstræ for det selv en brugt container koster 

 

 

Ville klart selv lave det. En container er fin men utrolig smal og arbejde i, og de kræfter du vil ligge i fundamentet kan ligeså bruge det sidste energi på et skur

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis