badekar i stedet for bruseniche

Hejsa med jer

 

 

Vi har et hus fra 2007, hvor der på badeværelset er en brusekabine med afløb. Det er ikke andre gulvafløb.

vi planlægger at lave brusekabinen om til et indmuret badekar, hvor vi anvender afløbet fra brusekabinen til badekaret uden ændring af installation i gulv.

Spørgsmålet er om det er lovligt, at der ikke er et gulvafløb i øvrig den af badeværelse så, idet det er i kabinen jp bliver muret inde. Er selvf. med på at det ville være hensigtsmæssigt at have, men er det lovligt at der ikke er?

 

Mvh.

Mikkel

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lovligt, men man skal kunne komme til afløbet under badekaret i forbindelse med inspektion og rensning.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Hvis du laver ændringer i badeværelset i dag, skal du overholde de krav der er gældende i dag. Dvs, etablere et gulvafløb udenfor karret. Indrømmet, det er noget bøvl. Men ved et salg ville køber kunne komme efter dig hvis du ikke overholder kravene. Jeg skal ikke kunne sige om det er en K2 eller K3. For ikke at tale om en potentiel vandskade udenfor badet i forbindelse med trægulve eller tæpper hvis du får en oversvømmelse. Og vil forsikringen så dække hvis du har lavet en opkant osv osv, mange tanker :-)

km
Men er der tale om en reel ændring.

Og jeg laver jo ikke direkte en opkant men det bliver ikke muligt for vand ved siden af badekar at komme til afløb...
Det er da en ændring der kan forårsage vandskade i de tilstødende rum ? Jeg går ud fra at der er både håndvask og toilet i rummet. Hvis du kan lave karret ved at sænke bunden i bruseren så der ingen kant bliver , er du ude over alle spekulationer :-)

km
Hvad taler vi om her - grave badekarret ned i niveau?
Ja. men det skulle nok være forberedt for det på et tidligere tidspunkt. Der vil være nogen rent praktiske problemer med gulv varme slanger og kloak højde osv. Det ville relativt let at lave det fra bunden af ved en ny konstruktion, men lidt anderledes når man har en del ubekendte som ligger under en del beton. Kommer selvfølgelig også an på om det er tilk at bade små børn i eller hvad. Højde på kar osv.

km

Hvis der er overløbssikring på dit badekar - hvilket der skal være med et afløb under karet, er du godt dækket ind mod vandskader. Hvis du vil være helt sikker, spørger du hos kommunen.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
er det bare teknisk forvaltning jeg skal spørge?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis