Slibe slamlag fra betonspartelmasse

Vi har lige fået lagt nyt slidlag på gulvet i garagen, og dette er nu helt tørt, og skal males med epoxymaling.

Inden maling skal gulvet slibes, så slamlaget forsvinder.

Regner med at slibe med en stor rondelsliber, og så slibemed slibenet (har ikke adgang til diamantsliber eller lign.)

Hvilken kornstørrelse skal gulvet slibes med?

Slidlaget er jo ikke ret tykt, så der skal jo ikke fjernes for meget, men omvendt skal slibenettet jo også fjerne slamlaget.

Gulvspartelmassen er Ardex K301
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg brugte rodelsliber og korn 24 sandpapir til at slibe slamlag af flydebeton. Nu ved jeg ikke hvor groft Ardex K301 er, men jeg formoder det er finere end flydebeton. Derfor ville jeg hvis det var mig bruge et nummer finere sandpapir.
Ardex K301 er meget fin og faktisk meget glat i overfladen, så der skal ikke fjernes ret meget - tænkte selv på korn 40 eller 60, men er usikker på, om det kan tage noget.

Når man læser lidt på slibenettene, så bruges korn 16 og 24 ofte til beton, men som du skriver, så er der forskel på beton og spartel. Korn 24 synes jeg virker meget grov, når man ser på skiven, men hvis den ikke "tager så meget ved", så er det jo lige meget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også