HJÆLP TIL VINDUE

Hej Alle,

Jeg har monteret nyt vindue i vores badeværelse, topstyret 131x132.

Det er det sjette vindue jeg skifter, men det her går i mod bunden lige unden håndtaget, den metaltap der stikke ud!! Har prøvet at justere karmskruerne, men intet held. Det eneste der hjælper er hvis jeg trykke karmen ned, når jeg lukker det!

what to do???


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
39 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du brugt skum? Eller er vinduet skævt? Prøv at lægge noget ret på karmen og kontroler om den buer opad - det samme kan prøves på rammen.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Det er ankret med 3 skruer i hver side. udvendig kan man tydeligt se en bue på bundstykket af karmen. Jeg tænkte på om jeg kunne have overspændt de nederst skruer, også har det trukket træet. Karmen er 13cm dyb!

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Næppe - hvis du har overspændt noget, er det de øverste skruer, som kan presse den bundkarmen sammen. Hvis du har brugt karmskruer kan du ikke spænde karmen ud af form. For at finde ud af hvad der er galt må du afmontere vinduet, for at konstatere om det er skævt - i så fald er det en bytter. I stedet for at afmontere vinduet helt, burde det være nok at løsne alle skruerne.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Står dit bundstykke i en bue? Hvis det er tilfældet kan du sætte en skrue i falsen og rette buen ud 😃
Skrevet af boso på 16-08-2016 17:39
Står dit bundstykke i en bue? Hvis det er tilfældet kan du sætte en skrue i falsen og rette buen ud 😃

Hvis det var mig og vinduet var nyt, så skulle det byttes ;-)

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Annonce
Sludder og vrøvl fixe nisse. Det skal bare monteres korrekt. Det skal stå slemt til før der vil være tale om en berettiget reklamation

ViFixerDet:

Vinduerne er fra vinduesgrossisten og på 3 vinduer virker det til at, ham som har samlet dem efter ommaling til sort, har monteret rude lidt skævt da der ikke er lige meget luft omkring ruden. Det kan svinge fra 8mm i venstre side og  2mm i den højre side. Se billede - jeg mener ikke at ruden skal sidde så "off-center", vinduet er reklameret, da metalarmen der åbner med vinduet går mod aluprofilen. Så er det et spørgsmål om de vil bytte det.

Boso:

Det med en skrue i falsen i bunden af karmen, fungere vel kun hvis der noget af bide i under vinduet? Pt, er der ikke noget 

 


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Skrevet af boso på 16-08-2016 18:34
Sludder og vrøvl fixe nisse. Det skal bare monteres korrekt. Det skal stå slemt til før der vil være tale om en berettiget reklamation


Det syntes jeg at vi skal lade mbaadk afgøre...

Hvis det var et gammelt vindue er jeg enig med dig - men nye ting skal altså være i orden. Hvis leverandøren ikke vil bytte, må han give en dekort.

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af mbaadk på 16-08-2016 18:51

ViFixerDet:

Vinduerne er fra vinduesgrossisten og på 3 vinduer virker det til at, ham som har samlet dem efter ommaling til sort, har monteret rude lidt skævt da der ikke er lige meget luft omkring ruden. Det kan svinge fra 8mm i venstre side og  2mm i den højre side. Se billede - jeg mener ikke at ruden skal sidde så "off-center", vinduet er reklameret, da metalarmen der åbner med vinduet går mod aluprofilen. Så er det et spørgsmål om de vil bytte det.

Boso:

Det med en skrue i falsen i bunden af karmen, fungere vel kun hvis der noget af bide i under vinduet? Pt, er der ikke noget 

 

 

Jeg syntes at det er godt at du reklamerer, for jeg syntes at det er noget sjusk at de ikke kan montere en termorude rigtigt eller levere et vindue med ret bundkarm.

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Enig, men vil du give mig ret i at ruden ikke er monteret korrekt i karmen set ud fra billedet?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis