Kan jeg risikere fugt?

Hej orakler!

Jeg har en træbænk, som jeg har tænkt mig at montere, så den står fast ind mod den pudsede murstensfacade på huset. Ryggen af bænken er helt lodret, så den vil stå helt ind mod muren. Men kan jeg risikere nogen form for fugtskade i muren? Der vil jo godt kunne snige sig lidt regnvand ned mellem bænk og mur. Og vil det derfor være bedre, at sætte et par klodser og dermed lade bænken "svæve" nogle centimeter ude i stedet for at ligge helt op af facaden?

På forhånd mange tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dukan risikere skade i både bænk samt murvæk for at være helt sikker ville jeg sætte en lille afstandsbrik i plastic (f.eks knudsen afstandsbrik) de kan fåes fra 1 . - 5 mm, hvis du gør det kan din bænk/mur komme af med evt. fugt 3mm ville nok være passende og det syner ikke....
Det vil være dumt ikke have en spalt, hvor vandet kan løbe ned og luften kan tørre fugten af. 3 mm er lige lidt. Så kan vanddråberne holde sig og skidt og møj danner en slam, du ikke kan få ud og som holder på fugten
5-10 mm spalt og du er på den rigtige side. Du skal kunne få en klud igennem det 2 gange om året.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis