Hjemmelavet nedløbsbrønd/faskine

Hej Alle

Jeg har et kort spørgsmål. Da jeg lige har fået sat et skur op, mangler jeg et sted at lede vandet væk, der måtte komme via taget herfra. Arealet på taget er ca 10 m2.

Umiddelbart havde jeg tænkt at tage 2 store murespande, fylde dem med sand/grus, samt lave nogle huller i bunden af spanden, for på den måde at lave vandet sive videre ned i jorden under. Tanken var også at grave de 2 murespande ned sådan at overkanten af spanden flugter med jordniveau. 

Skuret står noget væk fra huset og det er derfor ikke muligt at skulle koble det på kloaksystemet. Umiddelbart syntes jeg at en faskine er meget stor at skulle grave ned, hvis man tænker på tagets størrelse. 

Gode råd/ideer modtaget gerne

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en murespand fyldt med grus, rummer ikke meget vand..
Jeg gravede en faskine ned her i foråret til mit skur der har 18m2 tagflade, det er nu ikke så slemt, jeg har endda lerjord, den har taget vandet uden problemer her i denne regnfulde sommer.
Man kan også bruge marksten og lignende, men så skal hullet være noget større, da den volume vand den kan tage, er begrænset af stenenes rumfang.

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg byggede for år tilbage en hjemmelavet faskine af fliser, og mælkekasser...
Jeg gravede et hul på ca 2x2x1,5 meter og satte 50x50 fliser på højkant i hullet, fiberdug i bunden, og så blev der stillet mælkekasser på hovedet i hullet (Fordi jeg havde dem stående, men du kan også bruge ølkasser, eller andre plastkasser) og fyldt op med skære affald fra en terrasse (altså sten) for at spare mig selv en tur på genbrugspladsen.
Det hele blev dækket med fiberdug, og lavet en sandfangsbrønd ved siden af skurets nedløb.
Skuret var på ca 12 m2...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis