loftbeklædning - værksted

Da jeg er ved at renovere værksted på 181 m2 så mangler jeg noget loftbeklædning, er der nogle "folier" man kan sætte op, skal siges at det er et gammelt snedkerværksted som er lavet med en specielt bærende konstruktion hvor der er en gitterkasse fra gavl til gavl hvor spærene hviler på, gitterkassen er lavet stivt med jernstænger fra midt rum og ud til gavl også, har så forstærket det med et hanebånd på hver spær ( dog ikke helt nede ved remmen da det villle ødelægge min loftshøjde,

 

Så derfor er jeg ikke sååå vildt med at spække alt for meget vægt indenfor da det aldrig har været loftbeklædning, andet end de isoleringsplader ( som jo nu er ulovligt)

 

har selv tænkt på vindpap/undertag som kører op langsspærene og på hvert spær bliver fæstnet med en klemliste

 

er der nogle andre som har andre ideer til materiale valg?


Lav det selv og spar hvor du kan :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er at det ikke lever op til brandkravene. du bliver nødt til at have noget under, hvis du vil benytte dig af den løsning. Det bliver svært at komme udenom at lave et reelt loft, uanset du så vil have gips, trolltekt eller andet.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
er det forskrifter om at det overhoved skal være et loft? det er et hus jeg har købt, og næsten halvdelen af værkstedet var der gamle loft flamingo plader, og det andet halvdel var der isoleret mellem spær som blev holdt oppe af forskalling og ikke andet...

Lav det selv og spar hvor du kan :)
Ja der er lavet mange sjove ting. Det meget korte svar er: Ja. Hvis der er isoleret skal der være loft under. Og det skal formentlig være noget svært antændeligt som f.eks. Trolltekt eller gips, hvis du har 181m², mere eller mindre udelt, erhvervs(lignende) bygning. Som privatperson får du naturligvis ikke AT på nakken, som en virksomhed ville gøre.

Det polystyren ville jeg nok snarest få byttet ud med noget der holder ilden nede, fremfor at føde den, hvis jeg var dig. Om ikke andet, så bare for at kunne sove trygt om natten i vished om at forsikringen dækker - det er jeg nemlig rimelig sikker på den ikke gør med polystyren i tagkonstruktionen, da det er en ulovlig konstruktion.

Men jeg er helt sikker på du nok finder en løsning på det, der passer både dig og din nattesøvn.

Mvh.
Martin

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Du kan etablere et rockfon (Rockwool) loft. Det vejer ca. 3,5 kg pr. kvadratmeter og kan med lidt held findes brugt. http://www.dba.dk/rockfon-plader/id-1024074960/ Det er brandsikkert og lyddæmpende.

Om det er lovligt til dit brug må du undersøge hos kommunen.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis