Forlænge gulv (planker)

Hej

Jeg skal til at skiftet gulvet i lejligheden, men pga. omkostningen, vil jeg gøre det over 2 gange.
Jeg bruger nogle massive egetræs planker fra södre som er 180x20.
Det betyder at der er et sted, hvor jeg må afslutte gulvet med et lige snit.
Mit spørgsmål er om det er muligt senere hen at forsætte gulvet derfra, f.eks. ved at skære hver anden planke ud, og så stykke nogle nye ind, eller om jeg så bliver tvunget til at have en stødsamling?

Tak!

 Det bedste ved standarder er, at der er så mange at vælge i mellem
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Pkt. 1 Vent til pengene er der så du kan lave det hele på 1 gang

Ellers er jeg ret sikker på at du bliver nødt til at lave stødsamling, du kan ikke skære et stykke ud så samlingerne bliver perfekte.

Stødsmlinger vil få det til at se ud som om det er 2 rum der er lagt sammen. Og du vil have svært ved at få samme nuance i de 2 afsnit.

Men skal det være sådan så må du i det mindste lave den sidste underliggende strøer så den er klar til at modtage næste gulv i præcis samme højde.

En helt anden og mere alvorlig nyhed er at hovedbestyrelsen i Svérige har besluttet at afvikle Sødra Interiøre i Danmark hen over efteråret. Så man skal regne med flere udgåede varer. (kilde Sødra hjemmeside)

Det kunne godt gå hen og give dig grund til at genoverveje beslutningen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Tja det tænkte jeg nok.
Problemet ved at lave det hele er at så skal jeg også fjerne de skillevægge jeg har lavet ungernes værelse med... Samt pille deres hemse ned osv. osv.
Dog har jeg tænkt at få lagt gulvvarme ud, så måske jeg skal overveje om det er muligt at ligge plankerne på i den anden retning, så der ikke kommer en stødsamling.

Jeg har allerede lagt södre planker i mit køkken, derfor vil jeg gerne fortsætte med samme... Og de er utroligt flotte og af ekstremt høj kvalitet!
...kan jo evt. kører over broen til malmø og købe dem der ;-)

Tak

 Det bedste ved standarder er, at der er så mange at vælge i mellem
Ja se det det var jo andre problemstillinger. og ja postnummeret siger at den indkøbsmulighed sikkert er ok. Eller måske kan de sendes til DK.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Også ved sammenbygning med eksisterende gulv vil der blive farveforskel. Trægulv falmer utroligt hurtigt, og er umuligt at matche. Der skal være naturlige skel, før det er tåleligt at kigge på. De gulner eller gråner, afhængig af sort og overfladebehandling. Så rådet om at tage så stort et område ad gangen som muligt, er bestemt validt. De mange gange gulvet er blevet vasket, bagt af solen, lakeret/vedligeholdt med olie/sæbe, kan ikke eftergøres på et nyt gulv. Det har slet ikke den rigtige grundtone til at begynde med. Selv lagt med få dages mellemrum, vil man kunne se forskel på et spritnyt gulv. Og det er solen. Dette vil dog i et sådant tilfælde udjævnes med tiden.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis