Fjernvarme luft ombyging til radiator

Hej derude

 

Jeg har været ude og kigge på et hus jeg har stor interesse i.

Huset bliver ovarmet med luftkanler rundomkring i gulve og i væge.

Luftanlæget er forsynet fra fjernvarme.
Eftersom at jeg ikke kan lide det og vil gerne have radiator i hele huset vil jeg stille nogle spørgsmål som jeg har interesse i at få besvaret.

Hvad koster sådan en installation på 1 etages hus med total 130 KVM.

 


MVH
ZP
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun bliver opvarmet med luft,og der ingen radiatorer er,skal du regne med en pris på ca.90.000,kr.Jeg har selv forespurgt hos en vvs,er,da vi har set på et hus i samme størrelse,der havde elvarme.

bh
Også selvom det er drevet af fjernvarme, dvs den tilkobling skal man ikke betale.
Hvordan ville de installere rørene , under gulvet eller langs panelerne ?

MVH
ZP
Den dyreste løsning er nok at skjule rørene under gulvet,du kan også skjule dem i PVC paneler,det ser i grunden pænt ud,og er væsentlig billigere.Den installation vi fik en pris på,var fra et tænkt pillefyr,men jeg kan ikke forestille mig,at din løsning vil være dyrere.

bh
Det kunne sagtens være sådan at dine luftkanaler kunne bruges til at trække rør i til radiatorer. Det ville ikke gøre VVS arbejdet billigere men det vil reducere følgeskaderne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg må have fat i en VVS som kan se hvad der skal laves og hvilken pris arbejdet ligger i.
Jeg har ihvertfald lært en masse

MVH
ZP
Vil gerne vide,om du er kommet videre i sagen.

bh
Fik du fat i en VVS'er?
normalt vil man kunne skubbe/trække præisolerede pex-rør igennem luftkanalerne. Det er en del arbejde, så derfor ikke helt billigt. Men det er helt klar umagen værd, du slipper for fornemmelsen at sidde under en hårtørrer hele vinteren.

Nysgerrig efter hvad dette endte ud med. Jeg sidder med samme problem pt 😬

Jeg har også samme ´problem´.

egentligt er det ikke et problem. Men vi skal gå fra olie til fjernvarme.  Og da vi har luftvarme har jeg været meget i tvivl om hvad vi skulle konvertere til.

En ny Hess luftvarme unit koster +50.000kr uden moms.  Jeg har flere gange haft snakket med dem, og deres montør/sælger var ret kort for hovedet og generelt ikke særlig flink. Derfor har jeg besluttet ikke at lægge mine penge i deres firma.

Jeg vil i stedet montere radiatore. Men da vi er glade for luftvarmen, - som giver et godt og støvfrit indeklima, samt fylder utroligt lidt i forhold til en radiator, er vi kommet i tvivl.

Jeg er derfor kommet til den løsning, at vi opsætter en alm. unit, som kan bruges til radiatore senere hen. Men i starten kobler den på den hess kaliofere som oliefyret nu trækker.  Skulle vi så senere hen blive træt af dette, kan vi nemt sætte et vandbårent anlæg op. Sådan en unit kan jeg købe for under 20.000kr.  En samlet installation af radiatore på et 130kvm hus, er anslået til 50.000kr hvis jeg selv sætter radiatore osv op. ( vi skal bruge 9 )

Vil så få en kammerat/vvs´er til at sætte rør osv op. Dette vil jeg have lavet på loftet. 

Jeg gider ikke se på plastik kasser ved panelerne. Og jeg ved fra en kammerat, at trække pex i de gamle luftkanaler er (kan være) et utroligt stort arbejde. 


mvh


Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis