Nyt slidlag på betonsti - tykkelse?

Hej alle sammen,

De tidligere ejere af mit sommerhus har lavet stierne i haven af støbt beton. Jeg synes egentlig det er en fin ide, for det er et lidt sumpet område hvor sten nok hurtigt ville ligge skævt. Dog har betonen efter en del år fået en masse små huller og skavanker og sådan, så jeg ville friske den lidt op. Man kunne nok godt klat-lappe det, men det ville ligne noget værre makværk, så jeg vil hellere finde på en anden løsning. Umiddelbart er den ikke knækket nogle steder, så jeg tror ikke der er spændinger under betonen eller lign. Jeg ville klodse op med brædder på hver side, ca. 1 cm over det nuværende niveau, og så hælde et nyt slidlag på. Nu er spørgsmålet så, er 1 cm nok? Eller skal jeg op i et tykkere slidlag for at undgå bøvl?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan nemt give problemer, med pudslag udendørs, du kan jo ikke undgå der kommer en del fugt, og bliver der så frostvejr er der risiko for det  skaller  af.
Jeg havde nogle gamle grimme betonfliser, jeg "malede" dem over med en vælling af ½ cement og ½ strandsand, jeg smurte det på da fliserne var godt tørre, det holdt fint, og skallede ikke af i frost, de er udskiftet nu, da terrassen skulle være større.
Det er nemt at lave, og du kan jo altid ligge et slidlag på, det er jo ca samme man gør inden man pudser på gl beton, for at pudslaget skal binde.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også