Overtryk i kloak/sivebrøn

Hej Jeg har et lille somerhus renovering problem, med kloaken 

Der er ikke offebtlig kloak og dermed etableret septiktank (ikke en del af problemet) og sivebrøn til vaske mm.

Der er to afløb til sivebrønnen (om der er to brønne ved jeg ikke).

Mit problem er et afløb der udelukkende bliver brugt til køkkenvask og opvaskemaskine, der bruges det tidligere afløb og her har aldrig været udluftning så det er heller ikke lavet, de to tilslutninger er ganske enkelt lavet med traditionelle plast afløbs rør og det har fungeret i 6 år nu, men nu vil vasken ikke trække ud ved belastning (opvask) det løber ud men langsom.

 

Hvis jeg afkobler røret til opvaskemaskinen går det smurt uden problemer (alle rør er efterset for tilstopninger inkl vandlås)

Min teori !! det har været et vådt år og det gør at afløbet kræver udluftning (man kan se vand stå i kloaken ca ved jordoverflade højde)

Kan det passe og hvis det gør hvordan etablere jeg udluftning ? sætter jeg blot et tyndt rør i op til ca bordplade niveau  (det kan lade sig gøre) jeg tror ikke der er de store duft problemer da det er fra køkken vask mm ikke toilet.

GODE RÅD ???

mvh N

  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du lagt mærke til om det er over, eller undertryk, ved undertryk suger den luft ned i kloakken.
Så kan du løse problemet med en vacumventil..

Er det overtryk, ville jeg lave en udluftning udendørs, godt væk fra huset.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for det, jeg er ret sikker på at det er overtryk.

Det er bare det ved det at en udluftning ud af huset vil være meget besværligt at lave (men det kan gøres) også undre det mig at det har virket i flere år (og 45 år med gamle tilslutninger)

N
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis