Honda 750 taber strøm.

Hej, jeg har en Honda 750 fra 86. Jeg har lige fået lavet starter og den har fået en ny start relæ. Der er også kommet et nyt batteri på. Efter ca 50 km kørsel med masser af gas!!! Hvor efter jeg slukker motoren, og vil forsøge kan den næsten ikke trække motoren rundt, og jeg får ikke gang i den igen! Den springer i gang når jeg skubber den, så den har ikke problemer med at starte. Jeg skal have den til rep i morgen, men det kunne være spændende med nogle bud på hvad det måske kunne være. Der må være et eller andet som stjæler noget strøm.
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det behøver der nu ikke være. Det er nok mere sandsynligt din generator ikke laver så meget strøm, det ophæver det forbrug du har når maskinen er ude og trille på vejen. Fejlen kan ligge i laderelæ, generator, diodebro eller ledningsnettet mellem nævnte komponenter og batteri.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Alte.

Selvom der er en spænding på 13,8V kan det godt være Stator/rotor/ensretter ikke levere Ampere nok til at følge med forbruget.

hvis de 13,8V er batteriets hvilespænding (motor slukket) er batteriet overladet og formegentlig i stykker.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Skrevet af alte på 12-08-2016 18:28
Generator giver 13, 8 volt! Jeg har jo lige fået den hjem fra rep. Tror lidt på at ledningsnettet har et brud et sted.....

13,8 volt er også for lidt til at sikre dig et fuldt opladet batteri. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har taget starteren af, og det virkede til at den sad en smule fast. Jeg kunne også mærker når jeg kørte rundt med starteren at der er nogle hakker den skal over!! Men efter at have sat strøm til den to gange kørte starteren igen.
Jeg tror jeg vil forsøge med en anden starter, kender i evt. nogle der ligger inde med en brugt. Skal jo passe til en Honda 750 med 2 overliggende knastaksler. Den er fra 86.
Kender i evt en hugge i Midtjylland.
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Annonce
Nå men nu har jeg monteret starteren igen, nu starter den fin, og den måler 14 v på batteri når den køre godt med omdrejninger.
Det må være fordi den sætter sig fast, i de hakker jeg kan mærke....
Det kræve nok en anden starter.....

<p>&#160;</p>
Skal du bruge dele så søg på ebay.de, der er masser af dele,

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det vil jeg prøve, tak for snakken
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis