Støbe på Lecanødder

Jeg skal støbe et betongulv i et kælderrum. Jeg har tænkt at lave et kapilærbrydende lag af lecanødder med flamingo ovenpå. Nu er spørgsmålet: er det nødvendigt at lægge sand over/og eller under lecanødderne, eller kan de ligge direkte på jorden med flamingopladerne direkte ovenpå?

Vh Christoffer


Christoffer
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være ekspert vil jeg mene du blot stamper dem direkte på jord, du må absolut ikke fykde sand på efterfølgende da du så vil ødelægge den kapitalar brydende effekt - der skal være "luft" mellem stenene.

Nu kender jeg ikke prisen for lecca nødder, men da du også isolere med flamingo over, kan du også blot købe søsten i størelsen 32 mm, disse isolere så ikke lige så meget som flamingo - valget om man bruger den ene eller anden konstruktion er lidt efter behov.

Hvis muligt så Husk endelig at smide slanger i betonen til gulvvarme, også selv om du ikke lige pt. Har planer om varme på den måde.

Jeg selv har valg " sten, rockuld, radonspær, beton" og så kørt solvarme + luft->vand vp til 22mm gulvslanger - det fungere perfekt og giver gratis gulvvarme i de 9 "varme" mdr om året. De sidste 3 mdr klare vp så til små penge.
Er polystyrenen over 250mm er den kapillarbrydende i sig selv. Så kan du nøjes med fyldsand, som også er lettere at rette af til underlag. Der kan selvfølgelig være noget hvis du har højtstående vand i området og meget højt vandtryk i undergrunden, men så skal der andre midler i brug.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Tak for gode svar. Jeg endte med at lægge lecanødder med flamingo ovenpå. Det fungerede super godt, og var nemt at rette af.
Christoffer

Christoffer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis