Epoxy fail!

Hej

Jeg har lige malet et gulv i et værelse på ca. 13 kvm. Havde købt en spand med ca. 6 kg materiale, ca. 800 g hærder og 5.2 kg maling

Første blanding må jeg ha lagt hovedet et eller andet sted, for jeg er vist kommet til at hælde ca. 40 g hærder  i første lag maling og derfor de resterende 750 g hærder i andet lag... 

Efter ca. 1½ døgn er gulvet blevet super flot at se på, men det klistrer stadig når man går lidt på det.. 

Mit spørgsmål.. Hvordan retter jeg op på den idiotiske fejl??

 

På forhånd tak! 

Michael

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej mpalle

Først: Det maling som du HAR malet på, det ER blandet forkert, og det vil sådan set aldrig hærde ordentligt op.
Basis+hærder skal være i nogenlunde det rigtige blandingsforhold for at hærde ordentligt. Når det er blandet forkert, så vil der jo altid være en del af malingen som er "ikke hærdet" og det bliver ved med at klistre, altid.

Dernæst løsningen: Det "rigtige" er at fjerne det klistrede maling, men det er jo ret svært.

Du kunne lave et forsøg med en ny portion maling som du blander korrekt, og så ruller du det på et stykke gulv, hvor det "forkerte" klistrer allermest. Det sidste lag vil så hærde op, og måske holde til at gå på.

Spørg også ved butikken, hvor du har købt det.

PS - 6 kg materiale lyder af meget til 13 Kvm?
Hvad hedder malingen / har du mere af det / hvad slags gulv er det.

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Det er nok en ommer, da det aldrig vil blive rigtigt godt. Ikke hærdet epoxy kan som regel fjernes med sprit - dvs. at underlaget er til at fjerne, når dit andet lag er skrabet af. Sprit er ekstremt brandfarligt og sundhedsskadeligt at indånde, hvorfor du skal tage dine forsigtighedsregler mht. udluftning, bortskafning af brugte klude, ingen åben ild m.m.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har prøvet det samme blot med 200kvm hvor der var for lidt hærde i . . . Det var som om det ikke var tørt og da vi kørte truck på gulvet (700kg) gik maling i stykker . . . Forsøgte endda med store varneblæser fuld power så det kunne tørre , dette hjalp ikke . Alt gulv skulle slibes ned (blev gjort med en speciel maskine) for så at blive malet igen :-(
Håber det gav svar
Jep... Der er ikke noget at gøre. Polyester er en del mere tilgivende, men med epoxy er der ingen pardon. Af med det, rens ordentligt i bund og forfra. Og vær nøje med afmålingen - der skal ikke ret meget til. Sørg iøvrigt for at følge de klimatiske anvisninger så godt som overhovedet muligt - temperatur og fugtighed spiller en større rolle i resultatet. Og vær så forberedt med ALT, INDEN du blander. Når først der er blandet tæller uret.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også