Elspil

Hej
Da min båd er for tung at trække op af vandet på min bådtrailer, vil jeg købe et Elspil.
Mit spørgsmål : er det muligt at tage strøm fra det stik udtag alle biler har ved krogen og hvis, hvordan.

C/L
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Krill på 11-08-2016 20:41
Hej
Da min båd er for tung at trække op af vandet på min bådtrailer, vil jeg købe et Elspil.
Mit spørgsmål : er det muligt at tage strøm fra det stik udtag alle biler har ved krogen og hvis, hvordan.

Kort og godt nej. Der har du slet ikke det antal Ampere der kræves for at drive et spil hvis du overhovedet har +12 volt fast på stikket. Du skal have strømmen direkte henne fra batteriet.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Et el-spil bruger mange gange mere strøm (flere ampere) end du kan trække ud af trailerstikket. Bilens ledningsnet m.v. til stikket er meget langt fra dimensioneret til så stor en belastning. Svaret på dit spørgsmål er derfor: Nej.

Vil du lave noget med et ekstra batteri, så få endelig en fagmand til at hjælpe dig med f.eks. at vælge det nødvendige ledningskvadrat.og den rette sikringsstørrelse.

Du skulle jo nødigt ende med en brand.


Finnband
Oftest monterer man jo spillet på traileren og samtidigt indbygger en batterikasse på trailerens trækstang, så får du korte kabler og du skal ikke huske batteriet.... Det eneste du skal huske er at lade det op fra tid til anden.

Mvh Njord

MVH Njord
Spørgsmål?
Der kan man vel så lade batteriet op med en fast + i trailer stikket. altså når man kører på landevejen. Der skal naturligvis noget omskifter til, så elspillet ikke tager drift strøm fra bilen, hvis trailer batteri er ved at være flad. Og der skal måske også en diode i så bilens forbrug ikke kommer fra trailer hvis det er der det er ved at gå død.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Sæt et batteri på traileren og lad det med en 13 polet stik, som bruges til campingvogne m.m.

Men få lige en autoelektriker/mekaniker til at lave det, hvis du ikke selv kan.

Sønni har sådan et arrangement på hans skovvogn, til at trække træ ud af skoven.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis