Mal på Filt eller Spartel??

Hej

 

Jeg har fået tilbud fra 2 malere, på at rive mit tapet ned og så bagefter få lavet en glat hvid væg.

- Den ene vil fuldspartle væggene og derefter male direkte oven på dem, fordi han siger at det så dermed er lettere at reparere efterfølgende.

 

- Den anden vil sætte filt på og så male.

 

Hvad er bedst???

 

N.B. ham der vil påføre filt på væggene er 10.000kr billigere...


HJÆLP!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvom der skal filt på skal der nu også fuldspartles - ellers bliver det noget klyt.
Hvad er vægen lavet af?
Er det en gipsvæg eller porrebeton, vil jeg helt sikkert have filt på... Og stål spartelskinner på alle udvendige hjørner.... Så undgår du trælse hakker på hjørnerne.

Faktisk er det kun en vand skuredet væg, jeg ikke ville vælge en løsning med filt.

Mvh Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tag ham med filten, den anden løsning er et helvede man er begyndt at bruge for ikke så længe siden. Har snakket med flere malere om det og hvis de skal lave det for et typehus firma bliver de typisk afregnet mindre for kun spartel metoden, men de BURDE få mere eller ihvertfald det samme da der er betydeligt mere finish arbejde, så de hader den. At han så vil have mere, understreger bare at han har prøvet det før. Væggene bliver meget modtagelige for stød der laver mærker i spartlen.

km
Tag ham med filten, den anden løsning er et helvede man er begyndt at bruge for ikke så længe siden. Har snakket med flere malere om det og hvis de skal lave det for et typehus firma bliver de typisk afregnet mindre for kun spartel metoden, men de BURDE få mere eller ihvertfald det samme da der er betydeligt mere finish arbejde, så de hader den. At han så vil have mere, understreger bare at han har prøvet det før. Væggene bliver meget modtagelige for stød der laver mærker i spartlen.

km
Der skal der spatles og slibes - ellers vil din væg stå som et månelandskab.
filt er giver en mere modstandsdygtig overflade. Det kan man undvære - i områder med trafik (gang) eller abelaster (børneværelse), dog en rigtig dårlig ide.
At undvære filt af økonomiske henseende, vil jeg først overveje, hvis det var en væg på +50 m2 bag en bogreol.
Hvis du har brug for en god sjat filtlim, kig i den blå avis, jeg har noget under "gratis ting".
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

JacobJ
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også