Skinnesystem til drivhus

Hej, har bygget et 21kvm stort drivhus i 4' egetømmer. Leder nu efter et skinne system i aluminium til at beklæde drivhusets tag og facader, som jeg kan lægge glas i.
Er der nogen, der kender nogle leverandører? (Systemet skal være til 1 lags glas og ca 5 cm. Bredt)
På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er super flot konstruktion du har snedkeret dig der. Det skulle nok have været ind i konstruktionen fra starten af. Men vil da tro interglas måske kan hjælpe med det

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har hos min søn lavet et skelet til et hus næsten som din. Ikke med "kvist", og lavet med  trykimpr. 72 mm stolper.
Der monterer vi 2 striber gummi glasbånd 15 mm fra hver kant på stolper. Får glasset skåret så det er ca. 15 mm mindre end centermål på stolper. Jeg laver nogle 40x3 aluminium flad "stål" som jeg bukker lidt på midten (på langs) , borer huller til skruer i bukningen og limer ligeledes gummi glasbånd på dem, men ude ved kanten.
Glas løftes på plads og alu liste (m.glasbånd) skrues på midt på stolpen.
Glassene kommer så til at sidde i klemme imellem de 2 glaslister.
Den metode kan du bruge langt de fleste steder, men jeg ser nogle problemer hos dig hvor tagene løber sammen, men det kan måske løses med noget skotrende af et andet materiale. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis