Intet varmt vand

Hej.

 

Jeg har ikke varmt vand i min varmtvandsbeholder, og jeg ved ikke, hvad problemet er. Jeg ved heller ikke, hvad jeg skal tjekke, men hvis du har et godt forslag, er det meget velkommen, før jeg ringer til en vvs'er.

 

Mvh. Rasmus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om du har fjernvarme, så i første omgang bør du undersøge om din fremløbstemperatur er større en de 30 grd. der kan aflæses på det viste termometer. Er der lukket for gennemstrømning til varmeveksleren, er snavssamleren lukket af snavs?

fase
Tak for svar.

Det termometer, som viser ca. 30 på billedet, står nu på 20.
På displayet på varmtvandsbeholderen står der to temperaturer: 25,9 og 21,5.

Jeg må være ærlig og tilstå, at jeg ikke aner, hvor varmeveksleren eller snavssamleren sidder.

Det har været en længere periode (måske et par uger eller mere, men har været på ferie meget af tiden). Jeg ved ikke, om min underbo kan have lukket for et eller andet? Vi deler et hus, hvor jeg har første sal. Han er desværre på ferie nu.

Du kunne jo prøve at lukke op for en radiator, hvis den kan varme har underboen sikkert ikke lukket.
varmeveksler er på billede 134134 er den flade du har sat gardin fast bagved i venstre side med 4 rør ind i (2 kan ses på billede)
Snavsesamler en skruen i den Y der sidder lige over den ringtning af tynde kobberrør på billede 134145. Men inden du skruer den af skal du være MEGET sikker på at du har lukket for fjernvarmen og ikke blot for brugsvand. Er du i tvivl så lad være. Med det postnummer du har, vil jeg tro at der kan strømme nok varm vand ud til at fylde din lejlighed flere gange.
Men jeg synes den øverste af de 2 termostater til venstre står på 0 ! ! (eller står den på maks ?) Det er sikkert den der styrer varmtvands temperaturen


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil foreslå vicevært eller VVS mand. Du (undskyld) udstråler ikke stor kendskab til anlægget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ha ha, du har helt ret. Det har jeg også tænkt mig nu. Ville bare lige se, om det var noget enkelt, som jeg selv kunne tjekke
Tak for hjælpen alligevel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis