Skal der murpap under terrassebrædder?

Snegom
Snegom
12 8600

Jeg har læst forskellige guides til at bygge træterrasse. Og nogle steder anbefales det at man lægger murpap på strøer / under brædderne. Jeg kan ikke helt vurdere om det er en god ide...

Ja, det kan vel beskytte strøer (hvis det er helt tæt og leder vandet ned). Men der kan vel omvendt bedre stå vand på murpappet - op mod brædder...

Nogle gode råd fra jer dygtige gds'ere?

Pft!

Mogens

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mfrost
mfrost
2191 9400
jeg ville ikke lægge murpap jegkan ikke se formålet med det når det er træ mod træ og der hverken er isolering eller kuldebroer at tage hensyn til
Finten er at lægge murpappet med et så stort overlæg på strøen, at det leder vandet væk fra denne. Jeg vil anbefale murpap for at beskytte strøerne mod råd. Med murpap er det kun brædderne, der skal tørre efter et regnvejr - uden er det både brædder og strøerne, der skal tørre.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Annonce
...i øvrigt skjuler pappet strøerne og giver et mere rent udtryk i de lange stræk af brædder.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Jeg har hørt at man kan bruge murFOLIE. Hvad er forskellen på murfolie og murpap og hvad anbefales?

TRRA
TRRA
682 2770

Umiddelbart tror jeg ikke det skader, men tænker det er overkill, ikke mindst fordi strøerne alt andet lige har en bedre varighedsklasse end terrassebrædderne. De holder nok længere end murpappen og brædderne alligevel- med mindre det er teak eller Ipe brædder. Men du kan sikkert undgå noget knirk. Tænker det er mere relevant, under strøerne hvis de hviler på fliser eller lignende.

Mvh TRRA
Annonce
Rantzau
Rantzau
2167 2970

Murpap skal altid lægges så tæt på kilden som muligt, for at forhinder opstigende fugt i organiske materialer. 

Arbejdet skal udføres som konstruktiv beskyttelse.

TRRA
TRRA
682 2770

Rantzau - ikke desto mindre er der forhandlere der anbefaler murpap mellem strøer og brædder.

Mvh TRRA

Tak for svar. Men hvad var forskellen på murpap og murfolie?

Rantzau
Rantzau
2167 2970

Det er muligt TRRA. Jeg gør det aldrig efter råd af garvede fagfolk, og alt hvad jeg har lavet holder.   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. Træterasse oven på stenterasse
    Lav-Have (8 svar)
  2. For små strøer til træterrasse?
    Belægning, udsmykning og blomster (12 svar)
  3. hvordan fæstnes mursten til sokkel?
    Lav-Hus (1 svar)
  4. Isolering af gulv i hus fra 1870
    Lav-Hus (10 svar)
  5. False i Leca eller ?
    Lav-Hus (11 svar)
  6. terrassebræder skråtskruet
    Lav-Hus (11 svar)
  7. Afstand mellem strøer på terasse.....
    Lav-Hus (1 svar)
  8. Murpap
    Lav-Hus (2 svar)
  9. Træterrasse
    Lav-Hus (3 svar)
  10. Træterrasse på fladt tag med asfaltbelægning.
    Belægning, udsmykning og blomster (4 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her