Brigs og straton motor

Hej Har en plæneklipper med en B&S motor..plast karburator oven på tanken ..Den vil kun starte når jeg tager fjederen af til omdrejningsregulatoren og stiller den i tomgang..når den så er startet kan jeg sætte fjederen på igen og den kører ok...der er skiftet membran og fjederen til regulering er ny og den rigtige og den er renset i tank og karburator..men sætter jeg fjederen på trækker den gasspjældet helt op og den starter bare overhovedet ikke..Nogle der har et godt bud

 


PS
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skru blandingsskruen en smule længere ud.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af knallertkaj på 11-08-2016 06:16
Leif....der er ingen blandingsskrue på den karburator...og selvom jeg primer den meget vil den overhovedet ikke gi tegn til at vil starte..

Ja ok Kaj. Tænkte på en af de karburatore uden primer. Dup dit da ................................................... øh .  

Det er normalt at gasspjældet står helt åbent under start. Det begynder faktisk først og lukke når motoren opnår de omdregninger, som regulatoren er sat til at begrænse på.

Startvansklighederne, skyldes det et vådt tændrør ??? 

Har du nogen fornemmelse, om  motoren går fedt, magert eller ved normal blanding ??? 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

det virker som om den får det den skal ..den kører jo ok når jeg har startet den i tomgang og så giver gas med hånden...tændrør er nyt og har prøvet andre...hjælper heller ikke...udstødning har jeg også tjekket om den skulle være stoppet til men nej...jeg fatter det ikke..hvorfor kan den køre fra tomgang og op til vild mange omdrejninger med hånden men kommer fjederen på til regulatoreren gør denintet..ikke engang en prut slår den...

 


PS
Skrevet af knallertkaj på 11-08-2016 17:57

det virker som om den får det den skal ..den kører jo ok når jeg har startet den i tomgang og så giver gas med hånden...tændrør er nyt og har prøvet andre...hjælper heller ikke...udstødning har jeg også tjekket om den skulle være stoppet til men nej...jeg fatter det ikke..hvorfor kan den køre fra tomgang og op til vild mange omdrejninger med hånden men kommer fjederen på til regulatoreren gør denintet..ikke engang en prut slår den...

Øh jo ja og ........... Nu er det svært og sidde her og fejlfinde på et tilfælde, der ikke burde kunne lade sig gøre.   Kan du ikke pille luftfilteret af karburatoren og tage nogle billeder af karburatoren og lægge dem op her. Måske jeg kan se noget der ser forkert ud  ???   

Åh, den vil måske slet ikke gå når fjederen til regulatoren er monteret ???  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
jo når jeg tager fjederen af og stiller den i tomgang altså med spjældet lukket starter den og så kan jeg sætte fjederen på og så kører den som den skal.. billede kommer

PS
Skrevet af knallertkaj på 11-08-2016 19:34
jo når jeg tager fjederen af og stiller den i tomgang altså med spjældet lukket starter den og så kan jeg sætte fjederen på og så kører den som den skal.. billede kommer

 

 

 


PS
Hej.
det lyder som typen af plast karburator, som sidder skruet direkte oven på en metaltank, og du har skiftet membranen, så er den eneste udvej at udskifte karburatoren, den koster omkring 300 kr

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Har jeg gjort...desværre

PS
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis