Brigs og straton motor

Hej Har en plæneklipper med en B&S motor..plast karburator oven på tanken ..Den vil kun starte når jeg tager fjederen af til omdrejningsregulatoren og stiller den i tomgang..når den så er startet kan jeg sætte fjederen på igen og den kører ok...der er skiftet membran og fjederen til regulering er ny og den rigtige og den er renset i tank og karburator..men sætter jeg fjederen på trækker den gasspjældet helt op og den starter bare overhovedet ikke..Nogle der har et godt bud

PS
Hej Har en plæneklipper med en B&S motor..plast... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af knallertkaj på 11-08-2016 19:44

1. indsugningsmanifolden er lavet af plast, måske er den flækket, det kan give for mager blanding.

2.selve regulatoren er en vinge som går ind ved svinghjulet, går den stramt, eller sidder fast i yderpositioner?

begge dele er nemme at kontrolere hvis du skruer huset med rekylstarten af

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
ja ...gode forslag, men jeg har prøvet med en anden karburator og tank og ny menbran i dem begge..intet hjælper og symptomerne er de samme..regulatoren går fint og alt virker jo også når den er igang så kører den ok og regulerer som den skal..kan det være tændspolen?? den ryger snart på lossen.

PS
hmm det var godt satans..

Jeg tror ikke det er tændspolen, da den oftest enten slet ikke virker, eller laver problemer når motoren bliver varm, ved f.eks at give en svag gnist så motoren går uregelmæssigt, eller ved at stoppe helt med at give gnist.

ja okey...jeg tror nu heller ikke at det er tændspolen..men jeg syntes jeg har prøvet alt andet.. jeg forstår ikke at den starter rimelig nemt når gasspjældet er lukket men hvis fjederen til regulatoren er på og trækker spjældet til åben er den faktisk umulig at starte.. og den mangler ikke bensin ..når jeg tager luftfilteret af og primer den kommer der fint med bensin..

PS
Når motoren kan køre godt (når den endelig er startet) burde der ikke være problemer med reguleringssystemet.
Du fortæller du er nød til at lukke spjældet på karburatoren, for at få den startet, er det kun når motoren er kold?
-i så fald mistænker jeg stadig benzin/luft blandingen er for mager, har du tjekket indsugningsmanifolden?

Annonce
nej det er både når den er kold og varm....og ja jeg har haft manifolden af og kontrolleret den og den er fin både med hensyn til pakning og ingen revner og o-ring ved karburatoren er osse fin stram
...

PS
Kære knallertkaj. Livet er for kort til at spilde på sådan noget drilbart, så jeg har en god ide', køb en ny maskine, man får dem næsten foræret i Bilka, hvis du går ud af døren uden at have købt noget kaster de en efter dig.

VH
haha Volmer..jeg giver dig helt ret...men det er jo fordi jeg gerne vil kunne få den til at køre..jeg går og makker lidt plæneklipper i min fritid og har aldrig haft en så genstridig motor i garagen..men du har ret ...den vinder over mig og ender i en container på lossen og mit liv går videre men dog med et hak i min selvtillid :-)

PS
Hej Knallertkaj. Ja se det forstår jeg godt, man vil gerne vinde over mekanikken, sådan har jeg det også selv, og jeg husker engang for mange år siden hvor jeg fik foræret en gammel knallert af en arbejdskammerat netop fordi den ikke kunne starte og det var lige en udfordring for mig for selvfølgelig skulle jeg nok få bugt med den, så min søn som dengang lige var fyldt 15 år kunne få den, men jeg kom på arbejde. Da jeg ikke kunne få den til at makke ret ved almindeligt mekanisk arbejde, lavede jeg til sidst en opstilling hvor jeg kunne spænde motoren fast i den ene ende og en gammel elmotor fra en skrottet vaskemaskine i den anden ende og så med en kilerem imellem, på den måde kunne jeg løbe motoren i gang, det lykkedes til sidst at få den til at køre men den blev aldrig god.

VH
hahaha go historie..det kan jeg lide...

PS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis