Jackon, Styroit eller Sundolit EPS?

Jeg skal til at bestille EPS med carbon granulat til at isolere under noget betongulv. Jeg er i tvivl om hvor stor forskel der er på kvaliteten af Jackon, Styrolit og Sundolitts produkter. Prisen er meget forskellig, hvor Jackon næsten koster det halve. Hvad er jeres erfaring? Er de lige gode? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du er helt sikker på du sammenligner de rigtige produkter? De kan jo kun sammenlignes, hvis de har samme transmittens (varmeledningsevne) og trykstyrke. Der ved jeg i hvert fald at Sundolitt har mange forskellige produkter til alt lige fra underlag til kolonihavehus til tung industri. Gå gennem deres hjemmeside, og find ud af hvilken der passer bedst til dit behov - der findes et skema til klassificering af nøjagtigt det. Når du kender typen kan du så gøre det samme over Jackon, og se om de matcher kriterierne. Først der kan man sammenligne pris. Men Sundolitt har en god del af kagen og stort sortiment, så det skulle da ikke forbavse mig, hvis du kan finde tilsvarende billigere.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Hej igen. Havde ikke set dit svar. Jeg troede egentligt at jeg havde sammenlignet ens produkter, men kan godt se at Jackon kun er 10-20% billigere når man tager samme trykstyrke og lambda værdi. Tror jeg vælger Jackon.. Deres plader er 1.2m x 1.2m. Jeg tænker det er bedre.
Der er sådan set ikke den store forskel ved EPS eller for den sag XPS om det er Sundolit, BASF, Jackon, Dow-Chemical, eller ...
men der er stor forskel i trykstyrke og varmeledningsevner blandt de forskellige produkter fra hver fabrikant.
Husk at sammenligne produkter med samme tech-specs
Skrevet af CSM på 15-08-2016 18:15
Hej igen. Havde ikke set dit svar. Jeg troede egentligt at jeg havde sammenlignet ens produkter, men kan godt se at Jackon kun er 10-20% billigere når man tager samme trykstyrke og lambda værdi. Tror jeg vælger Jackon.. Deres plader er 1.2m x 1.2m. Jeg tænker det er bedre.

Det er klart en fordel at bruge 1,2 m X 1,2 m plader - dem har Sundolit også. Hvis du kan få pladerne i den halve tykkelse af den du ønsker, går arbejdet som en leg. Første lag lægges, så andet lag kan lægges i så mange hele plader som muligt med forskudte samlinger. F.eks. 60*60 i et hjørne og en bane med 60*120 herfra. Så hele plader. Derefter kan du starte andet lag med 120*120 i det hjørne du lagde 60*60 stykket, og køre videre med hele plader. Hvis du syntes at det er svært at dele pladerne, så prøv med en baronetsav med en beskæringsklinge.

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47050' class='af-profile-link'>CSM</a> på 15-08-2016 18:15
Hej igen. Havde ikke set dit svar. Jeg troede egentligt at jeg havde sammenlignet ens produkter, men kan godt se at Jackon kun er 10-20% billigere når man tager samme trykstyrke og lambda værdi. Tror jeg vælger Jackon.. Deres plader er 1.2m x 1.2m. Jeg tænker det er bedre.


Må man spørge hvilken pris du har fundet dem til? Jeg skal nemlig selv på jagt😊

Tak!
Andreas
Ja endte med at købe Jackon. Gav ca. 120kr pr m2 for 150mm tykt styrke 80 grå EPS. Det var vist meget standard pris.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis