Facadeisolering - nedløbsrør

Hej,

Vi står for at vil facadeisolere vores murstenshus og dertil høre selvfølgelig en del udfordringer. En af dem er hvordan man føre nedløbsrør til sandfanget, når der kommer 100 mm på mur og 80 mm på sokkel?

Andre erfaringer må også meget gerne deles?

På forhånd tak


Rune
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det perfekte ville være at flytte brønden ud..... men nok ikke sandsynligt så jeg ville med et par vikler flytte nedløbsrøret ud over den nye væg og så undlade at ekstra isolere ved din sokkel ( kun ved sandfaget self.)
Hej rune.

Hvordan gør du oppe ved tagrenden. Jeg ved godt at det giver en lille kuldebro, men da jeg isolerede udenpå og alligevel ikke ville flytte tagrenden valgte jeg at lade nedløbet gemme sig inde i isoleringen. Nok ikke helt efter bogen, men pyt det er bare et gammelt hus.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej
- mange tak for jeres indlæg. Jeg vil umiddelbart tro at jeg kun har mulighed for at gøre som vist på et billede jeg faldt over her:

Hvad siger i til den løsning? Det ser lidt spøjst ud, men jeg har dårlig mod/råd til at skifte alle sandfang, som er af beton. Ellers er der et betondæksel i sandfaget som måske kunne udskiftes til et i PVC med mulighed for at koble nedløbet direkte ned i det? Det sidder jo lidt uden for muren. Men så skal jeg så ha skildt nedløbsrøret for at renset brønden hvert år? det vil være ok - men om det er lovligt ved jeg ikke.


Rune
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis