Montageskruer, hvordan

Hej, jeg forsøger at fæstne et stykke træ til et murværk. Jeg har boret for gennem træet, efterfølgende boret med et murbor videre ind i murværket. Men når jeg derefter vil skrue min montageskrue i, så tager den  simpelthen ikke fat. Det er ikke sådan, at skruen rammer en fuge, ligesom der heller ikke er boret for langt ind med murboret. 

Er det bare min (ældre) bore-/skruemaskine der ikke har power nok, eller hvorfor dælen skal det drille sådan? Er der noget, jeg har overset?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke diameteren på hullet er blevet lidt for stort? Det kan reddes med en rawplug. Det næste hul kan så bores med et bor i den rigtige diameter.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Nu ved jeg ikke hvad du mener med en montage skrue. Men hvis du mener en karm skrue, som ikke kan tage fat i det hul du har boret, så er det fordi du har boret hullet for stort. Mener det er 6mm i træ, og 6,5mm i sten/beton. Og ellers står det gerne på skruepakken, hvis det er en skrue der er beregnet til montage uden rawplugs.
og ellers skal du finde en skrue og en plug der passer sammen i størrelsen, også bore et hul der passer til den rawplug du har. SÅ skal det nok komme til at sidde godt fast.
en montage skrue kræver at der bliver isat en rawplug i muren ellers kan den ikke holde, den kan en karmskrue derimod
Skrevet af mfrost på 10-08-2016 16:58
en montage skrue kræver at der bliver isat en rawplug i muren ellers kan den ikke holde, den kan en karmskrue derimod

Ja - med mindre den kommer fra Fisher - de kalder nemlig deres skruer til karmmontage for montageskruer ;-)

http://www.fischerdanmark.dk/PortalData/8/Resources/fixing_system/Produktonline_katalog/Karm_facade/documents/FFSZ_FFS.pdf

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
...karmskruer
Det kommer helt og holdent an på underlaget. I beton og hårde sten er det ø6,5, bløde sten 6,0 og i lecablokke molersten og andet må man bare prøve sig frem... Det kan være fra slet ingen forboring til 4-5mm for at få bid, alt afhængigt af hvor løst materialet er. Jeg ved godt det ikke er det der står i brugsanvisningen, men erfaringen siger noget andet.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis