Siemens og IKEA

Jeg har købt en Siemens int. opvaskemaskine, men var ikke opmærksom på højden af Ikeas fronter. 80 cm vs. 70 cm hos andre..

Jeg har søgt og søgt og har også fundet tidligere tråde, men det er uklart om der er en løsning.

Jeg har talt med Siemens og de sagde jeg skulle have købt deres SX modeller. Ikea siger også at der er udfordringer og de ikke kan garantere at deres glidebeslag Behjälplig virker.

Nogen der har erfaringer med glidebeslaget alle andre løsninger?

Vi har desværre pakket maskinen ud og smidt emballagen ud. Vi fandt først ud af det, da vi ville montere fronten..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du checket med bytte muligheden hos din forhandler trods udpakningen??
Det lyder som den letteste og sikreste mulighed..
Også selv om det koster nogle kroner :-)

MVH Njord


MVH Njord
Skrevet af njord på 10-08-2016 10:38

Har du checket med bytte muligheden hos din forhandler trods udpakningen??
Det lyder som den letteste og sikreste mulighed..
Også selv om det koster nogle kroner :-)

MVH Njord

Det er blevet løst. Jeg var allerede i dialog med forhandleren. De sagde det var lidt op af bakke, men kom med en løsning der trods alt var fin. Vi betaler en merpris og de leverer den nye og afhenter den gamle.

 

Så vi er glade

 

 

Godt at høre det hele endte godt :-)

Men når vi nu er ved temaet "Ikea køkken" er det så noget der generelt gør sig gældende, at de anvender alternative højder etc?

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 10-08-2016 12:12
Godt at høre det hele endte godt :-)

Men når vi nu er ved temaet "Ikea køkken" er det så noget der generelt gør sig gældende, at de anvender alternative højder etc?

MVH Njord

Nu er jeg ikke ekspert, men ihvertfald Ikeas system, METOD, er højere. De kører med 80 i højden. Så det skal man være opmærksom på.

Derudover havde vi en udfordring med bundpladen i overskabene. Den er samlet via sådan nogle bøsninger man skruer på en slags skrue. Man trykker ligesom bøsningen op i et hul og så fanger den enden af skruen og holder derved bundpladen og skabet sammen. I vores overskab, som er 80 i bredden, købte vi en emhætte. Da vi så skulle skære ud i bundpladen til emhætten, ja så ville disse blive skåret væk. Og derved ville bundpladen jo ryge. Så jeg måtte forstærke med beslag.

Så min oplevelse, som førstegangskøber, så er Ikea rigtig godt egnet til Ikea elementer og hvidevarer. Så snart man bevæger sig over i de gængse tredjepartsmærker, så løber man ind i udfordringer.

Det virker dog til at de er begyndt at se Ikea som en seriøs spiller. For Siemens (tror også Bosch) har udvidet sortimentet med modeller som passer til fronter som er 80 i højden.

 

 

Super med opdateringen.

Der er efterhånden også en del leverandører der anvender Ikea´s skabs korpus og hængsler men så kombinerer med andre skabs låger.
Låger der er i andet design og materialer end Ikea standard skabene. For på den måde at få et prisvenligt alternativ på køkken fronten...

Overvejer også selv at bruge metoden i et fremtidigt køkken, nemlig at købe standard elementer hos Ikea og selv designe en front type, samt greb og så få disse produceret eksternt.

Jeg har i øvrigt for kort tid siden købt en induktions kogeplade hos Ikea. Og den er monteret i et andet køkken.. men med Ikea garantien på tre år på pladen... dens forgænger holdt nemlig ikke voldsomt længe.. og kostede ret meget mere tre fire år tilbage...

MVH Njord.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis