Tig svejser

Jeg har af og til tænkt på at udskifte min gamle Megatronic Mig/Mag svejser også kaldet Co2 svejser, og min Elektrode svejser med en Tig svejser da de to førstnævnte er store og tunge. Co2 svejseren vejer uden flaske ca 76 kg og elektrodesvejseren vejer 45 kg. Kan en Tig svejser erstatte disse to svajsemaskiner, kan en Tig svejser svejse i tynde emner som feks plade. Firmaet Primus Danmark har nogle Tig svejsere til omkring 3.000 kr vil sådan en være god nok, jeg laver ikke de store opgaver.


VH
Jeg har af og til tænkt på at udskifte min gamle... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal være opmærksom på den bruger op til 28 ampere på 230 volt, hvis du skruer max op, det er ikke umiddelbart en mulighed i de fleste "husholdninger" det vil kræve et 32 ampere stik (en fase og nul + jord)

Jeg købte argon hos www.svejsevaerk.dk, en 20 kg ejerflaske (det er Tyske flasker, der ikke kan byttes DK, men kan hos www.svejsevaerk.dk , eller jo i Tyskland)

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg fik ellers at vide af sælger at den skulle kunne køre på fuld styrke på 13 Amp sikringer ellers er den jo ikke egnet til et hobbyværksted da de fleste huse jo ikke har ledninger der kan bære 28 Amp og derfor heller ikke har så store sikringer så måske har jeg købt noget forkert men det er der så ikke noget at gøre ved.
Ved du for resten hvor stor/tyk en elektrode den kan nedsmelte når den virker som elektrode svejser

VH

Så bare i teksten den kunne bruge op til 28 ampere (kender problemet fra en plasmaskære, jeg har i samme fabrikat)
http://svejsevaerk.dk/shop/wse200-ac-dc-214p.html

Du burde kunne svejse med elektroder op til 3,25mm som kræver op til 140 ampere.
Men med 200 ampere burde den jo snildt kunne trække e 4.0 mm elektrode, men vel næppe noget man kommer til at bruge i hobbyværkstedet..
Jeg har et gammelt Esab æg, elektrodesvejser, som går op til 200 ampere, jeg er ikke oppe på mere end 140 ampere, jeg bruger max 3,25mm elektroder.


Vi prøver igen, i morgen --
Jamen en 3,25 elektrode vil også være meget fint for mig, min gamle Electroma elektrodesvejser som jeg også sælger, gik til 150 Amp ved 380 volt og det er rigeligt.
Hilsen Volmer.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis