Celledøre eller massiv dør???

Jeg står med et mindre problem. Jeg syntes der er meget lydt mellem forskellige rum i min ejerlejlighed - den er bygget af beton. Har en mistanke om, at det er ved døren lyden kommer igennem, som er en celledør. Denne støj vil jeg gerne forhindre, og hvilke løsninger tænker I der kan være? Jeg har selv tænkt på at skifte døren ud til en massiv dør, men har hørt fra andre at karmen måske ikke kan holde til det? Har i erfaringer med dette? Hvis i har andre tænkelige løsninger, må i meget gerne dele dem med mig
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har døre fra "Ikast Design Doors" - der er en gummitætningsliste rundt i karmen - det gør underværker i forhold til lyden.. (jeg tror det er kraftige celledøre - det vil måske dæmpe mere end massive, hvis cellen er konstrueret korrekt?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg har selv massive døre fra jeldwen og kan kun anbefale dem 100 % de lyddæmper MEGET de billige celledøre som jeg kalder papdøre dæmper ikke tilnærmelsesvis nær så meget har en god ven der satte dem op i hans hus og han er DYBT misundelig på mine, har du mulighed for at prøve begge døre et sted så er du ikke i tvivl. i dag kan en karm til jeldwen fåes med gummilister indbygget og ungerne kan råbe og skrige lige så tosset de vil på den anden siden uden at det genere, så herfra kan jeg KUN anbefale en massiv dør
Massiv alle dage. Tjek hængslerne på din nuværende dør, og tag et billede med på shopping - måske karmen kan bruges. Men det giver dig selvfølgelig ikke gummilister, hvilket også er et plus i kampen mod støj. Og dørtrin. Glem ikke trin. Ellers skal du ud i noget avanceret dobbeltgummitjavs der bliver slidt under døren.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis