Gipsplade fra jem og fix

Den lokale Bygma har hævet prisen til over 100 kroner for en A1 plade fra Knauf  (tidligere på året 59) Synes det er lidt vildt så overvejer virkelig den godkendte fra jem og fix til 47,50!  Men er det til at arbejde med? Skal montere to lag gips på skung- og skråvæg i et lille rum

Er den god nok den billige plade? Den butik har jo et lidt tvivlsomt ry nogle gange.... 

https://www.bygma.dk/byggematerialer/byggeplader/gipsplader/standard-gipsplader/13mm-knauf-byggeplade---90x240cm(100p111230)/

http://www.jemogfix.dk/gipsplader-tilbehoer__1680/gipsplade-13-mm-90-x-240-cm_9019243

 

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De billige plader er generelt gode nok. De er lidt mere skøre og papiret på bagsiden sidder ikke ret godt fast når man skærer og knækker dem.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Kunne forestille mig der er mere aske og mindre gips i de billige, syntes at se at skruerne nemmere "forsvinder" ind igennem de billige. Pap er ikke så hårdt.

Bare mine erfaringer.
Hvad med bauhaus.
MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har brugt gipsplader fra jem og fix uden problemer med monteringen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
min lille kæphest :-)

Hvad med at montere fibergips i stedet ? Så kan du nøjes med et enkelt lag og fibergips er skruefast.

Har ikke regnet på dit aktuelle tilfælde - men sidst jeg regnede på det blev prisen/m2 på et lag fibergips ca. det samme som 2 lag alm. gips.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

dobbeltpost


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis prisen stort set er den samme, ville jeg også montere fibergips. Bare for at blive fri for at skal montere 2 lag på skråvæg...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak skal i have

Er et lag fibergips ligeså "stift" og gedigent som to lag almindelig monteret efter anvisningerne?

Det korte svar er  Ja 

Fibergips er tungere end almindelige gipsplader og mere " lyddødt "

Jeg har skiftet nogle gipsplader i sommerhuset ud til fibergips - og det bliver det fremover ( der var godt nok kun et lag oprindeligt ) men jeg har fået en betydeligt stivere væg  ( gipsplader på træskelet )

https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/202082


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Kasper Don Kogle på 07-08-2016 20:39
Tak skal i have

Er et lag fibergips ligeså "stift" og gedigent som to lag almindelig monteret efter anvisningerne?

Gips eller fibergips - hvis målet er en flot gedin fejlfri malet væg med glasfilt er to lag altid at foretrække. Med fibergips i to lag får du luksus udgaven med større styrke og bedre lydisolering.

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også