Sødlig, skarp lugt fra kældervæg

Hejsa,

 

Vi har for nyligt fjernet tapetet fra en væg i kælderen og konstaterede i den forbindelse, at et område på cirka 50x50cm var smurt med en mørkebrun malinglignende substans, der lugter særdeles kraftigt og ubehageligt. Lugten kan bedst beskrives som en sødlig, skarp og kvalmende lugt og den gør al ophold i rummet tæt på umuligt.

Vi har forsøgt at skrabe lidt af den brune maling af og på væggen under er lidt brune og sorte plamager. Så vidt vi kan lugte os frem, kommer der ligeledes samme ubehagelige lugt fra disse plamager.

Vores første tanke er, at det ligner løbesod, men hvad tænker I? Så vidt jeg kan se på gamle tegninger over huset, har der stået en kedel på bagsiden af væggen i tidernes morgen. Jeg ved ikke, om den brune maling så skulle være et forsøg på at blokere lugt og sod - i så fald virker det ikke længere..

Hvad mener I det ligner og såfremt det er løbesod, eller noget andet, hvad skal jeg så foretage mig, for at få lugten væk?

 

Mvh

Morten

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder meget som om,at der ligger et dødt dyr i et hulrum,kender til et lignende tilfælde,hvor der lå en død mår bag nogle paneler,det gav netop denne lugt.Skulle det være noget lignende,så pas på,ikke at røre det uden handsker.

bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også